ماه گذشته میلادی همزمان با ۲۵ امین سالگرد افتتاح نمایشگاه "دو لا اوت" در ژنو سوئیس که منحصر به فردترین نمایشگاه ساعت های لوکس جهان است، ۱۶ برند مشهور، آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش جی پلاس، از اسامی بسیار شناخته شده در میان برندهای جهانی نام های "مونت بلانچ" و "کارتیر" به چشم می خورد. همچنین برندهای بسیار لوکسی مانند "آدمارس پیگورت" و "پیاگت" نیز حضور داشتند. در اینجا به توضیحی درباره بعضی از مدل های خاص معرفی شده در این نمایشگاه می پردازیم.

Luminor Submersible 1950 Carbotech

امسال کارخانه ساعت سازی پانرائی، مدل لومینور کربوتک ضد آب ۱۹۵۰ را در ادامه مدل های دیگر دریانوردی خود معرفی کرد. این ساعت بر اساس یک مدل ۶۰ سال پیش که برای کماندوهای ایتالیایی ساخته شده بود طراحی و ساخته شده است.

کربوتک، ماده جدیدی است که از فشرده سازی ورقه های کربن با پلیمر ساخته می شود. ترکیب این مواد باعث به وجود آمدن یک ماده بسیارقوی شده است. طبق گفته های شرکت پانرائی، این ماده ۱۰ برابر نسبت به فولاد سبک تر است. همچنین کربتک ضد زنگ بوده و برای افراد حساسیت پوستی ایجاد نمی کند.

شرکت پانرائی همچنین اعلام کرد: تنوع طبیعی در ظاهر کربتک باعث خاص بودن آن شده است. مهمترین مورد درباره این ماده خاص، پیکربندی منحصر به فرد آن است. این ساختار فوق العاده به ما اجازه می دهد ساعتی متفاوت با ساعت های دیگر را معرفی کنیم. زیرا خطوط راه راه موجود بر روی این ساعت هرگز قبلا مشابهی نداشته است.

Audemars Piguet Royal Oak Acoustic Research Concept

یکی از ساعت ها بسیار پر زرق و برق فنی که توسط شرکت ساعت سازی Audemars Piguet در این نمایشگاه معرفی شد، مدل Royal Oak Acoustic Research Concept است.

در ساخت این مدل که هشت سال به طول انجامید شرکت سازنده، یک متخصص در زمینه سازهای زهی و یک فرد آکادمیک از هنرستان هنرهای عالی ژنو را به خدمت گرفت. این افراد در زمینه روانشناسی ادراک صدا متخصص بودند. این دست آوردی قادر است صدای ساعت های Grandfather را در ساختار مینیاتوری یک ساعت مچی برای ما تداعی کرده و ایجاد کند.

Piaget Altiplano Chronograph

امروزه کارخانه ساعت سازی Pidget، بر بازار فروش ساعت های فوق العاده باریک تسلط یافته است. در نمایشگاه سال گذشته در SIHH این کارخانه از باریکترین ساعت مکانیکی دنیا رو نمایی کرد و امسال نیز باریکترین گاه سنج را به بازار معرفی نمود.

خود این ساعت یعنی piaget atiplano ضخامتی ۸٫۲۴ میلی متر دارد و کالیبر آن ۴٫۶۵ میلی متر است. همچنین از ۲۴۰ قطعه تشکیل شده است. این ساعت در طراحی خود یک سادگی منحصر به فردی را ارائه نموده است. یکی از مدیر عاملان این کارخانه در مورد این مدل ساعت میگوید: زمانی که شما به این ساعت نگاه می کنید تمام پیچیدگی های درون آن را نمی توانید ببینید اما قادر به مشاهده چیزهای بسیار زیبایی هستید.

IWC Portugieser Annual Calendar

برخلاف دیگر ساعت سازان سوئیسی که در نمایشگاه SIHH شرکت کرده بودند و در Francophone west سوئیس مستقر هستند، شرکت ساعت سازی IWC در شمال شرقی سوئیس در شهر شافهاسن واقع است که به مرز آلمان نزدیک است.

مدیر طراحی این شرکت سازنده ساعت می گوید: این نزدیکی مرزی بدان معنی است که روش های بسیار آلمانی در طراحی وجود دارد؛ که باعث منطقی بودن و خالص بودن و همچنین زیبایی فنی هرچه بیشتر می گردد.

تولید مدل Portugieser Annual Calender همزمان شده است با هفتاد پنجمین سالگرد تولید سری Portugues.

همانطور که از نام آن بر می آید این ساعت اولین تقویم ساعتی سالانه خود را که نشان دهنده ماه را دارا هست در خود جای داده است. همچنین تاریخ و روز را در ۳ بخش جداگانه نشان می دهد. این سه بخش به حالت دیافراگم دایره وار بر روی ساعت ۱۲ ساعته نقش بسته است.

Rotonde de Cartier Grand Complication Calibre 9406MC

ادوارد هفتم، پادشاه اسبق بریتانیا در مورد برند "کارتیر" توصیفی داشته و گفته است که "این برند جواهر پادشاهان و پادشاه جواهرات است".

امروزه کماکان "کارتیر" به خاطر قابلیت های تزئینی خود محبوبترین به شمار می رود.اما از زمانی که این شرکت شروع به ساخت ساعت های مکانیکی درون منزل نمود این برند اصلی فرانسوی دقت صنعت ساعت سازی را ارتقا بخشیده است.

این ساعت تولیدی شرکت کارتیر پیچیده ترین ساعتی است که تا به امروز معرفی شده است. این ساعت از ۵۷۸ قطعه ساخته شده و برای ساخت آن ۱۵ هفته زمان لازم است. این ساعت یک تقویم دائمی در خود جای داده است و یک دقیقه شمار نیز دارد، از نکات قابل توجه این است که Rotonde de Cartier به سیستم flying toutbillon (که نیاز به تنظیم مجدد ساعت را تا ۱۰۰ سال به تاخیر می اندازد) مجهز است.

۱۵۰۱۲۶۱۲۳۳۳۰-iwc-annual-calendar-exlarge-169

برگرفته از cnn

دیدگاه تان را بنویسید