دو نمایشگاه عکس «در سفر» و خوشنویسی «رقم عشق» در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می شوند.

جی پلاس، نمایشگاه عکس های علی دقیقی با عنوان «در سفر» عصر جمعه هفتم اسفند ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت. در این نمایشگاه عکس هایی با موضوعات طبیعت، پرتره و همینطور شرایط اجتماعی کشورهای مختلف جهان از مغولستان تا آرژانتین به نمایش گذاشته می شود.

علی دقیقی عکاس این مجموعه که طی ۱۵ سال از سوژه های مورد نظر خودش در قاره های مختلف جهان عکاسی کرده در خصوص این نمایشگاه گفت: از زمانی که فهمیدم در سفر بودن معنای هستی را برایم عریان تر نمایان می کند از اندیشه کردن در این خصوص و تجربه نمودن سفرهای متعدد دست نکشیدم.

وی ادامه داد: این مجموعه حاصل مشاهدات و تجارب تصویری و معنوی من در طول سفرهای متعدد است و خوشحالم مخاطبان می توانند شاهد چنین تصاویری باشند.

دقیق متولد سال ۱۳۵۳ و فارغ التحصیل رشته معماری است که در رشته کارگردانی و عکاسی نیز در کانون سینماگران جوان تحصیل کرده است.

در این نمایشگاه ۸۴ اثر به نمایش در آمده که قیمت آثار بین یک تا پنج میلیون تومان خواهد بود و علاقمندان می توانند تا ۱۴ اسفند همه روزه از ساعت ۸ الی ۲۰ از این مجموعه بازدید کنند.

افتتاح نمایشگاه «رقم عشق» در نیاوران

نمایشگاه «رقم عشق» آثار خوشنویسی احمد قائم مقامی با نمایش ۳۵ اثر به سبک نستعلیق، جمعه هفت اسفند ماه در گالری شماره۲ فرهنگسرای نیاوران افتتاح خواهد شد .

آثار این هنرمند اولین بار سال ۹۲ دراین فرهنگسرا به نمایش درآمد و این دومین نمایشگاه آثار خوشنویسی نستعلیق قائم مقامی است که مخاطبان را در این فرهنگسرا پذیرا می شود.

احمد قائم مقامی متولد ۱۳۳۳ درکاشمر خراسان رضوی است. او مدرس انجمن خوشنویسان ایران شعبه مشهد بوده و زیر نظر سید حسن میرخانی، غلامحسین امیر خانی و علی شیرازی به تحصیل هنر پرداخته است .

این هنرمند خوشنویس تاکنون ۳۰ نمایشگاه انفرادی درداخل و خارج ازکشور ازجمله امارات و پاکستان برگزارکرده ودربیش از ۵۰ نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی شرکت کرده است .

احمد قائم مقامی همچنین درجشنواره ها و مسابقات مختلفی شرکت کرده و عناوینی از قبیل دوسال رتبه اول جشنواره طریق جاوید، رتبه اول جشنواره قرآن کریم، رتبه اول جشنواره امام علی (ع) و همچنین مقام اول مسابقات خوشنویسی بزرگداشت مقام معلم را کسب کرده است .

نمایشگاه «رقم عشق» ۷ اسفند افتتاح می شود و تا تاریخ ۱۴ اسفند ازساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای عموم علاقمندان درگالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران خواهد بود.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید