برنامه رادیویی «اینجا تهران است» به تهیه‌کنندگی مهدی رادفر مسایل و ظرفیت های استان تهران را بررسی کرده و با دعوت از مسئولان پاسخگوی انتقادات مردم می شود.

جی پلاس، مهدی رادفر تهیه کننده برنامه «اینجا تهران است» گفت: این برنامه در قالب کلی به مسایل، معضلات، ظرفیت ها، چالش ها و فرصت هایی می پردازد که در استان تهران وجود دارد و بارزترین هدف ما از این تلاش، ایجاد ارتباط بین مردم با مسئولان استان تهران در حوزه های مختلف است.

وی افزود: استان تهران ۱۶ شهرستان دارد که هر کدام از لحاظ تنوع اقلیمی، قومیتی، پراکندگی جمعیت و ... منحصر به فرد هستند به همین دلیل مسایل و مشکلات زیادی را هر روزه به خود می بینند از این رو سعی کردیم از فرصت ۴۰ دقیقه ای که شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۳ در اختیارمان قرار دارد استفاده کرده و در مسیر بهبود اوضاع شهری و محیطی قدم برداریم.

این تهیه کننده اظهار کرد: روال کلی برنامه به این صورت است که هر روز در بخش گفتگوی ویژه، تلفنی با یکی از مسئولان ارتباط برقرار کرده و بر حسب موضوع و مسئولیت وی از مردم دعوت می کنیم نقطه نظرات و مسایل شان را با برنامه در میان بگذارند تا مسئول مربوطه پاسخگو باشد.

رادفر گفت: در بخش دیگر برنامه هر هفته یک شهرستان را مدنظر قرار داده و با همکاری مردم و مسئولانش گزارش هایی تهیه می کنیم و مردم آن منطقه هم می توانند با برنامه تماس بگیرند و مشکلات شان را در طول هفته مطرح کنند به این ترتیب ما روز چهارشنبه با برآورد کلی از آنچه در میان گذاشته شد از فرماندار، شهردار و یا هر مسئولی که بیشترین ضرورت حضور را دارد دعوت می کنیم تا درباره نکات مطرح شده پاسخگو باشد.

مروری بر رویدادهای استان تهران با گزارشگران

وی درباره سایر بخش های این برنامه با اشاره به آیتم مروری بر رویدادهای استان با گزارشگران، توضیح داد: بخشی به نام توصیه های محلی داریم که در این بخش اطلاعات علمی و محیطی درباره شرایط کشاورزی، باغداری، دامداری و ... ارائه می شود و به این ترتیب فعالان این عرصه می توانند ضمن مطرح کردن مسایل مورد نظر از اطلاعاتی که بیان می شود بهره ببرند.

این تهیه کننده در توضیح بخش گردشگری استان نیز گفت: در این بخش که بیشتر جنبه اطلاع رسانی و توریستی دارد جاذبه های طبیعی و گردشگری مناطق مختلف استان تهران معرفی می شود و پتانسیل های هر منطقه با اجرای آلبرت کوچویی به سمع شنوندگان می رسد.

وی ادامه داد: با توجه به مناسبت های تقویمی نیز یک بخش خاص به برنامه اضافه می شود. به طور مثال اکنون که در دوره زمانی انتخابات هستیم بخش ویژه ای تدارک دیدیم و در این آیتم گزارش یا مصاحبه هایی از مسئولان ستادهای انتخاباتی، قرمانداران، شهرداران و ... در رابطه با اخبار مرتبط تهیه خواهیم کرد تا انتخابات را به بهترین شکل پوشش دهیم. در این بخش هر روز یک شهرستان را مدنظر قرار داده و مساله انتخابات آن منطقه را بررسی می کنیم.

پخش «خیابان ملت» در روز انتخابات

رادفر گفت: از آنجا که انتخابات امسال ۷ اسفند و روز جمعه برگزار می شود و «اینجا تهران است» جمعه ها روی آنتن نمی رود رادیو تهران با تهیه برنامه ای به نام «خیابان ملت» از چهار گروه برنامه ساز دعوت کرده است تا به پوشش اخبار این روز خاص بپردازد. این برنامه از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ روی آنتن رادیو تهران می رود. ما به عنوان گروه سوم از ساعت ۱۵ تا ۱۹ با اجرای سودابه آقاجانیان و گزارش های یوسف رحیمی محصول گروه برنامه ریزی و مدیریت شهری روی آنتن خواهیم بود.

این تهیه کننده درباره سایر فعالیت های خود در زمینه تولید با اشاره به اینکه همه برنامه از رادیو تهران پخش می شود گفت: مجله شنیداری «مرورگر ۳۲-۱۳» برنامه ای علمی است که شنبه تا چهارشنبه ساعت۲۰ به مدت نیم ساعت روی آنتن می رود و با صاحب نظران حوزه علم و اقتصاد گفتگو می کند. «جهان مجازی» پنجشنبه ها ساعت ۲۰ به مدت نیم ساعت تازه های حوزه ارتباطات، فناوری و اطلاعات را بیان می کند و «ذره بین» که شنبه تا پنجشنبه روی آنتن می رود برنامه ای گفتگومحور است که سه روز در هفته تهیه آن به عهده من است.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید