برنامه هفت در دوره جدیدش با تهیه کنندگی و اجرای بهروز افخمی وارد فازهای جدیدی از جمله چالش دعوت آدم های معترض به برنامه شده است. این بار افخمی از پرویز پرستویی دعوت کرده است تا به هفت بیاید و درباره سینما با او صحبت کند.
به گزارش جی پلاس،‌ برنامه هفت که به بررسی مسائل روز سینمای ایران اختصاص دارد پس از گذار از دو دوره پر التهاب در سال های اخیر این بار مدتی است با اجرای بهروز افخمی در قالب تولیدی جمعه شب ها روی آنتن شبکه سه می رود.در برنامه جمعه شب هفت بهروز افخمی که در حواشی ایجاد شده ی اخیر وارد جدال های لفظی با رییس سازمان سینمایی و همایون اسعدیان کارگردان سینما شده بود این بار باز هم نسبت به سخنان پرویز پرستویی واکنش نشان داد و از او دعوت کرد تا به هفت بیاید و سینمای خوب را به او بیاموزد.چندی پیش پرویز پرستویی با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش نسبت به حواشی به وجود آمده در مورد برنامه تلویزیونی « فیتیله» واکنش نشان داده بود. او در بخش هایی از این متن در اعتراض به هجمه سنگین علیه فیتیله ای ها گفته بود: «این روزها اخبار فیتیله‌ها منو خیلی آزارم داد. از مدیران برکنار شده بگیرید تا عمو فیتیله‌هایی که بیست سال کودکان و بزرگسالان رو شاد کردن و آگاه، ولی این جفای بزرگ رو نمی‌تونم هضم کنم که سه یار و چند مدیر رو خانه‌نشین ببینم. عزیزان چرا به «هفت» سینمایی حمله نمی‌کنید که سینما رو این‌ قدر سخیف کردند و کوچک که همیشه بیرق‌دار فرهنگ ایران بودند و افتخار آفرین در دنیا، شمارو به خدا سوگند در قضاوت عجول نباشید...»
همین سخنان پرستویی باعث شد تا افخمی در برنامه اش کوتاه نیاید و از پرستویی دعوت کند تا به هفت بیاید و با او در مورد سینما حرف بزند. حال باید صبر کرد و دید آیا پرستویی واکنشی به کنایه های افخمی در هفت نشان خواهد داد؟ نکته ی جالب توجه دیگری که در هفت جمعه شب به چشم می خورد توجه ویژه مسعود فراستی در بخش میز نقد برنامه هفت به یک فیلم ایرانی بود. در بخش میز نقد که باحضور فراستی، امیر پوریا و کامیار محسنین برگزار شد پس از نقد و بررسی فیلم "خداحافظی طولانی" فرزاد موتمن نوبت به بررسی فیلم "در دنیای تو ساعت چند است؟" ساخته ی صفی یزدانیان منتقد سینما رسید. فراستی پس از شنیدن نظرات منتقدان حاضر در برنامه پس از کمی ایراد گرفتن های خاص خودش از این فیلم دفاع کرد و آن را بهترین فیلم یک سال اخیر سینمای ایران نامید؛ نکته ای که شاید سالی یک بار اتفاق بیفتد و از این منظر می توان به واکنش بهروز افخمی که در ابتدای برنامه گفته بود "ممکن است تعحب کنید ولی فراستی از یک فیلم ایرانی خوشش آمده"، توجه کرد. بحث و جدل های ابتدای برنامه هفت بین فریدون جیرانی و بهروز افخمی نیز از دیگر بخش های مورد توجه برنامه هفت جمعه ۲۹ آبان بود. باید دید افخمی چه برنامه ای برای این هفت در سر دارد؟ هفتی که وی قاطعانه بر سر اصول و عقایدش در راه تولید آن ایستاده و این نکته صدای اعتراض خیلی ها را بلند کرده است. اعتراضی که افخمی آن را بیشتر جوسازی و فضاسازی می داند. منبع: عصر ایران

دیدگاه تان را بنویسید