رخشان بنی‌اعتماد کارگردان سینما و مستندساز برجسته کشور، یکی از میهمانان ویژه دومین روز برپایی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت بود.
جی پلاس، بنی‌اعتماد در دیدار و گفت‌وگو با دکتر حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی)، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد (دبیر جشنواره) و سایر مسئولان و هنرمندان حاضر در جشنواره، با حضور در غرفه پژوهش و شرکت در برنامه عصر گفت‌وگوی جشنواره، به پرسش‌های دانشجویان و مستندسازان جوان درباره‌ی آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌هایی که تبدیل به هنجار می‌شوند و شیوه روایت این آسیب‌ها در مدیوم سینما پاسخ داد.
بنی‌اعتماد خطاب به مستندسازان جوان حاضر در این برنامه تاکید کرد که ساخت فیلم مستند اجتماعی نیاز به شناخت و تحلیل کامل از موضوع دارد. در بخش دیگری از این گفت‌وگو، این کارگردان سینما درخصوص دیدگاهی که در جامعه پیرامون دستگیری از سالمندان توسط فرزندان ایجاد شده، سخن گفت. او که در یک اپیزود از فیلم «کهریزک» تلاش کرده بود تا دید جامعه را پیرامون این موضوع تغییر دهد، به حاضران گفت: چرا دائم این حس را القا می‌کنیم که باید بچه‌ها در دوران پیری از ما دستگیری کنند؟ سانس ویژه جمعه شب جشنواره سینماحقیقت هم به فیلم «آی آدمها» خانم بنی‌اعتماد رسید. این فیلم از ساعت ۲۲:۴۵ جمعه شب (۱۹ آذر ۹۵) در سالن شماره ۱ پردیس چارسو روی پرده می‌رود و تماشای آن برای عموم علاقمندان آزاد است. «آی آدمها» که هم‌اکنون در گروه هنر و تجربه در حال اکران است، به روایت داستان گروهی از پزشکان داوطلب ایرانی و فرانسوی می‌پردازد که از طریق موسسه خیریه زنجیره امید، بچه‌های بیمار و محروم را از سراسر ایران در سه رشته قلب، ارتوپدی و ترمیمی، در بالاترین سطح درمان می‌کنند... سایر عوامل تولید این فیلم عبارتند از: فیلم‌برداران: محمدرضا جهان‌پناه و محمد حدادی، صدابرداران: یدالله نجفی و رشید دانش، تدوین: شیرین برق‌نورد. منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید