فیلم مستند «اعتراض وارد نیست» به کارگردانی مشترک محمدرضا و فرناز جورابچیان که اکران موفقی در جشنواره‌های خارجی داشت به زودی در جشنواره سینما حقیقت اکران خواهد شد.
جی پلاس، فیلم «اعتراض وارد نیست» ساخته مشترک محمدرضا و فرناز جورابچیان که حضور موفقی در جشنواره‌های کلکته، بیروت و جشنواره‌ای در کانادا داشت و توانست جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بیروت را کسب کند، در جشنواره فیلم مستند سینما حقیقت اکران خواهد شد.
این خواهر و برادر در خصوص حضور فیلم‌شان در جشنواره سینما حقیقت صحبت کردند. فرناز جورابچیان در مورد حضور «اعتراض وارد نیست» در جشنواره سینما حقیقت گفت: «جشنواره سینما حقیقت در ایران بسیار مهم است. مستندسازان علاقه‌مند هستند آثارشان در این جشنواره حضور داشته باشد و من هم همواره مشتاق بودم فیلمم در این جشنواره به نمایش درآید.» محمدرضا جورابچیان نیز گفت: «فیلم ما در ایران ساخته شده است و شامل دغدغه‌ها و موضوعاتی است که از دل همین کشور بیرون آمده است و مال ایران است. اگر چه فیلم ما اکران‌هایی هم در خارج از کشور داشت، اما ما بسیار علاقه‌مند بودیم که این فیلم را در ایران نمایش دهیم و اکرانش در جشنواره سینما حقیقت برای ما بسیار مهم بود.» فرناز جورابچیان در مورد جشنواره و فضای رقابتی آن توضیح داد: «به نظرم جشنواره بسیار خوبی خواهد بود، زیرا که جشنواره سینما حقیقت جدی‌ترین جشنواره فیلم‌های مستند در ایران است. من سایر آثار فیلمسازان را ندیده‌ام، ولی به نظرم از کیفیت خوبی برخوردار هستند و امیدوارم که شاهد یک رقابت خوب و جذاب باشیم.» محمدرضا جورابچیان نیز دراین باره ادامه داد: «آثار مستندسازان ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار است و با اینکه از سایر آثار شناختی ندارم، احساس می‌کنم که شاهد جشنواره پرشوری خواهیم بود زیرا که این جشنواره جای برترین‌ها است.» در ادامه فرناز جورابچیان از تجربه اکران فیلم در جشنواره‌های خارجی گفت: «اولین نمایش فیلم ما در جشنواره‌ای در کانادا بود که همانطور که اطلاع دارید مهاجران در این کشور بسیار زیاد هستند و به همین ترتیب تنوع فیلمسازان و موضوعات زیاد است و این مسئله باعث سخت شدن رقابت می‌شود. فیلم ما در این شرایط توانست با استقبال خوب مخاطبان همراه شود و بسیاری از تماشاگران با شخصیت‌های این فیلم همذات‌پنداری کردند و از داستان پردازی فیلم راضی بودند.» او همچنین درباره اولین حضور خود در جشنواره سینما حقیقت ادامه داد: «این اولین بار است که به عنوان کارگردان در این جشنواره حضور داریم و در سال‌های گذشته به عنوان یک مخاطب فیلم‌های این جشنواره را دنبال می‌کردیم. به نظرم جشنواره سینما حقیقت بسیار جشنواره مهمی است و مستندهای خوب ایرانی را می‌توان در این جشنواره مشاهده کرد که اید‌ه‌های بسیار جدیدی را به همراه دارند و ذهن مخاطب را با خود درگیر می‌کنند. همچنین فیلم‌های خوب خارجی هم در این جشنواره اکران خواهد شد که دربردارنده تجربیات بسیار زیادی برای مستندسازان ایرانی است. به نظر من هرچقدر که این جشنواره‌ها تعدادشان بیشتر شود به سود سینمای ایران است و باعث می‌شود تا کیفیت مستندهای ایرانی رشد کند.» مستند «اعتراض وارد نیست» زندگی پنج مهاجر افغانستانی در ایران را به تصویر می‌کشد که به شکلی کاملا اتفاقی در زمین تنیس‌های شمال تهران مشغول به کار می‌شوند. توپ جمع می‌کنند و در اوقات بیکاری تنیس بازی می‌کنند. تنیس یاد می‌گیرند و در آن پیشرفت می ‌کنند، اما هر چقدر در این رشته پیشرفت می‌کنند جامعه پذیرای آن‌ها نیست و به چشم غریبه به آن‌ها نگاه می‌شود. مستند «اعتراض وارد نیست» در بخش مسابقه ملی جشنواره سینما حقیقت دوشنبه ۱۵ آذر ساعت ۱۹:۴۵ سالن ۳ و شنبه ۲۰ آذر ساعت ۱۵:۴۵سالن ۱پردیس چهارسو به نمایش درمی‌آید. منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید