یازدهمین برنامه «ماه عسل» در حالی جمعه شب روی آنتن رفت که احسان علیخانی در بخشی از صحبت‌هایش با نام بردن از سه فیلم سینمایی مخاطبان را به تماشای آنها دعوت کرد.

جی پلاس، احسان علیخانی شب گذشته در ابتدای صحبت‌هایش در «ماه عسل» از سه فیلم روی پرده نام برد و مخاطبانش را دعوت به تماشای این سه فیلم کرد.

او گفت: «دیشب یک فرصتی دست داد و توانستیم با رفقا برویم و فیلم ایستاده در غبار را تماشا کنیم. چقدر فیلم متفاوت و خلاقانه‌ای بود و پیشنهاد می‌کنم اگر موقعیتش را داشتید و توانستید حتما این فیلم را ببینید. فیلم بسیار جذابی است از احمد متوسلیان سرزمینمان و کارهایی که کرده و تیمی که در نهایت در تاریخ ما گم می‌شوند. این روزها هم که ما اخباری شنیدیم که این داستان را خیلی جذاب و پیچیده می‌کند. راجع به این فراق که نمیتوان حرف زد و اگر پای حرف خانواده‌هایشان بنشینیم حرفهای آنها واقعا ناراحت‌کننده است . من از دوستانمان خواستم که حتما یک روز از تیر ماه که سالروز سرقت این چهره‌ها هست درباره‌اش بیشتر صحبت کنیم و شاید حتی گوشه‌هایی از آن را نیز پخش کنیم. درکنارش فیلم‌های دیگری هم هست که حتما تماشایشان کنید مثل فیلم «ابد و یک روز» که اگر اکران بود حتما آن را ببینید یا فیلم «بارکد» از مصطفی کیایی.»

احسان علیخانی در حالی از فیلم «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی یاد کرد که این فیلم هیچ تیزری در تلویزیون ندارد و آگهی آن از رسانه ملی پخش نمی‌شود.

اما مصطفی کیایی عنوان کرد: این روزها بسیار درگیر اکران فیلم هستم و متاسفانه شب گذشته نتوانستم «ماه عسل» را تماشا کنم اما از دوستانم شنیدم که احسان علیخانی فیلم من را پیشنهاد کرده و با خودش تماس گرفتم و باهم گپ زدیم. معمولاً در طول این سال‌ها برنامه‌اش را دیده‌ام و به او تبریک می‌گویم. برنامه‌ای که تقریباً ۱۰ سال روی آنتن رفته حتماً موفقیت‌های خود را دارد اما باید تلاش کند که به ورطه تکرار نیفتد. من رویکرد امسال «ماه عسل» را بیشتر دوست دارم چون سال گذشته با این موضوع که مهمانان زیادی در استودیو بودند نتوانستم ارتباط برقرار کنم و سوژه محوری امسال را بیشتر را می‌پسندم. در طول دوسال گذشته که خودم جدی‌تر در حوزه فیلمسازی اجتماعی کار کردم با علیخانی درباره سوژه‌های برنامه گپ می‌زدم و این برنامه را هروقت فرصت کنم تماشا کنم و برایم «ماه عسل»جذاب است. درکل برای احسان علیخانی و تیمش آرزوی موفقیت می‌کنم.

بر اساس این گزارش، موضوع «ماه عسل» شامگاه گذشته درباره اعتیاد بود؛ با تعریف داستان مردی به نام علیرضا که به قاچاق مواد مخدر مشغول بوده و با مصرف شدید مواد خانواده‌اش او را از خانه بیرون می‌کنند. او پس از آنکه کارش به کارتن خوابی می‌کشد ، روزهای بسیار تلخ و سختی را سپری میکند ولی به یک باره با شنیدن کنایه و سرزنشی تند از برادرش به طور کلی مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد و ترک می‌کند. او که خانواده اش در مقطعی حتی آرزوى مرگش را کردند حالا هم درمان یار کمپ‌های ترک اعتیاد است و هم در یک نانوایی کار می‌کند. علیرضا ازدواج کرده و دوقلو دارد که همه آنها شب گذشته میهمان ماه عسل بودند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید