کارگردان انیمیشن «آخرین داستان» که با اقتباس از داستان کاوه و ضحاک شاهنامه فردوسی ساخته شده اعلام کرد این اثر به بازار جشنواره کن دعوت شده است.

جی پلاس، اشکان رهگذر کارگردان انیمیشن با اشاره به اینکه انیمیشن «آخرین داستان» به عنوان چهار پروژه برتر انیمیشن در جشنواره کن معرفی می شود، گفت: انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به همراه سه پروژه انیمیشن دیگر از کشورهای آلمان، لهستان و فرانسه از طرف جشنواره «انسی» برای معرفی در بازار جشنواره فیلم «کن» دعوت شده است.

وی ادامه داد: جشنواره «انسی» و «کن» طبق قراردادی که با هم بسته اند برنامه ای با نامAnnecy goes to Cannes را دنبال می کنند که براساس آن شرایطی فراهم می‌شود تا پروژه هایی که از پتانسیل بالایی برای جذب خریداران و پخش کنندگان بین المللی برخوردار هستند توسط سازندگان به دیگر کشورها معرفی شوند.

این کارگردان جوان با اشاره به اینکه «انسی» مهمترین جشنواره انیمیشن جهان است که در کشور فرانسه برگزار می شود، بیان کرد: انیمیشن «آخرین داستان» که برگرفته از شاهنامه فردوسی است و به نبرد میان خیر و شر می پردازد پیش از این در سال ۲۰۱۳ در بخش Mifa pitches جشنواره «انسی» توانست جزو ۶ فیلم برتر انتخاب و معرفی شود.

رهگذر گفت: در برنامه Annecy goes to Cannesجشنواره «انسی» تنها چهار پروژه از بین تمام پروژه های انیمیشن را که در جشنواره انسی شرکت کردند برای حضور در جشنواره فیلم کن انتخاب کرد که این چهار پروژه در مراحل مختلف تولید قرار دارند. پروژه‌های آلمان و کلمبیا به صورت تولید مشترک در مراحل اولیه، فرانسه در پیش تولید، ایران در مرحله تولید و لهستان در پس تولید هستند.

وی با اشاره به انیمیشن «آخرین داستان» توضیح داد: پروسه تولید این پروژه از سال ۸۹ در استدیو «هورخش» آغاز شده است و در حال حاضر یک تیم ۱۰۰ نفره مشغول به کار روی این انیمیشن هستند. «آخرین داستان» به صورت دوبعدی در حال ساخت است و جلوه های ویژه بسیار سنگینی دارد.

برنده جام سفالین «آسیفا» با اشاره به اینکه این انیمیشن کاملا توسط بخش خصوصی تولید می شود، تاکید کرد: این انیمیشن در ۱۲۰ دقیقه آماده نمایش می شود و برای دوبله شخصیت های آن در نظر داریم از چهره های شاخص سینمای ایران استفاده کنیم که رایزنی هایی در این زمینه انجام شده است اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

وی خبر داد: کریستف رضاعی در حال حاضر مشغول ساخت موسیقی این انیمیشن است.

رهگذر در پایان با بیان این مطلب که «آخرین داستان» برداشتی آزاد از داستان کاوه و ضحاک در شاهنامه فردوسی است، گفت: «آخرین داستان» نیمه دوم سال ۹۶ آماده نمایش می شود.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید