بدلکاران فیلم‌های آمریکایی پس از ۲۵ سال اعتراض به جا نداشتن در جوایز اسکار، امسال برابر آکادمی اسکار جمع می شوند تا صدای خود را به گوش مدیران مربوطه برسانند.

جی پلاس، بدلکاران زن و مرد در برابر آکادمی اسکار جمع می‌شوند تا به وجود نداشتن بخش ویژه بدلکاری در اسکار اعتراض ‌کنند.

در اطلاعیه این صنف آمده است تجمع آنها صلح‌آمیز است و بعد از ظهر روز چهارشنبه در بورلی هیلز برگزار می‌شود.

این صنف با تهیه یک دادخواست آنلاین که بیش از ۴۶ هزار نفر در حمایت از آنها، آن را امضا کرده‌اند، می‌خواهند این امضاها را به شریل بون آیزاکس، رییس آکادمی اسکار تحویل دهند.

در متن این اعتراض نوشته شده: بدلکاران کسانی هستند که جان‌شان را به خطر می‌اندازند تا افتخار ضبط کردن یک صحنه هیجان‌انگیز و نفس‌گیر ایجاد شود. صحنه‌هایی که برای تبلیغ فیلم‌ها دقیقا از همان‌ها استفاده می‌شود و مردم را به سینماها می‌کشاند. اگر تاکنون از فیلمی لذت بردید، اگر یک صحنه پرواز غیرممکن از یک ساختمان نفس‌تان را حبس کرده، اگر برای یک صحنه تعقیب و گریز هیجان‌زده شدید ... این اعلامیه را امضا کنید.

این اعتراض با حمایت چهره‌های شاخص این حوزه روبه رو شده و جف وولف، بدلکار برنده جایزه امی و رییس انجمن بدل‌کاران فیلم، از آن حمایت کرده است.

بدلکاران معتقدند اسکار آنها را در بخش جوایز به رسمیت نمی‌شناسد چون نگران این است که بازیگران هالیوودی جاذبه خود را از دست بدهند.

آکادمی اسکار سال ۲۰۱۱ به این مبحث توجه نشان داد، اما سرانجام ایجاد این بخش را رد کرد. این در حالی است که در جوایز دیگر از جمله در جوایز انجمن بازیگران از سال ۲۰۰۸ این بخش دیده شده است.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید