مایکل مور فیلمساز آمریکایی درهای خانه‌اش را برای میزبانی مهاجران سوری باز کرد.

به گزارش جی پلاس، مایکل مور در پاسخ به فرماندار که اعلام کرده مهاجران سوی پس از حملات پاریس جایی در آمریکا ندارند، درهای خانه‌اش در میشیگان را روی آنها گشود.

او دیروز جمعه در نامه‌ای سرگشاده که در فیسبوک منتشر شد، ریک سیندر فرماندار را برای تصمیمش درباره مهاجران شماتت کرد و آن را رفتاری ضدآمریکایی خواند.

مور که برای نظرات منتقدانه سیاسی‌اش شهرت دارد نوشت: رفتار شما نه تنها رسوایی‌آور است، بلکه همانطور که خودتان می‌دانید، برخلاف قانون اساسی است و تنها رییس جمهوری حق دارد تصمیمی مانند این را اتخاذ کند.

مور افزود: از شما سرخورده شدم فرماندار سیندر، برای رفتار ضدمسیحی شما و برای پیوستن شما به حداقل ۲۵ فرماندار دیگر (که همه به جز یکی جمهوریخواه هستند) که تصمیم گرفته‌اند امکان آمدن مهاجران سوری به این کشور را مسدود کنند.

این کارگردان گفت برای به مبارزه طلبیدن ممنوعیت سیندر، با مقامان آمریکایی تماس می گیرد تا اعلام کند درهای خانه‌اش در تراورس سیتی در شمال میشیگان روی مهاجران سوری باز است.

این کارگردان که برای ساخت فیلم‌هایی چون «بولینگ کلمباین» و « فارنهایت ۱۱/۹» شهرتی جهانی دارد، از دیگر آمریکایی‌ها هم خواست تا همین کار را بکنند.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید