در ادامه سلسله نشست‌های نسبت سینمای ایران و منافع ملی، موضوع «سینمای اجتماعی و مسئله تهران‌زدگی» برگزار می شود.
به گزارش جی پلاس، در ادامه سلسله نشست‌های نسبت سینمای ایران و منافع ملی، موضوع «سینمای اجتماعی و مسئله تهران‌زدگی» با حضور اسعدیان و عبدی‌پور کارگردانان سینما و همچنین سیدمحمد حسینی سردبیر ماهنامه «سینمارسانه» در حوزه هنری بررسی می‌شود.

مرکز مستند سوره حوزه هنری سلسله نشست‌های نسبت سینمای ایران و منافع ملی را به منظور بحث درباره مسایل روز سینمای مستند و داستانی با حضور نمایندگان طیف های مختلف فکری برگزار می‌کند.

تاکنون سه جلسه از این سلسله نشست‌ها با محوریت بررسی و آسیب‌شناسی سینمای اجتماعی ایران برگزار شده است و در آخرین جلسه نیز که با موضوع «سینمای اجتماعی و نقد مصلحانه‌ » برگزار شد ، ابوالحسن داودی کارگردان سینما و رئیس شورای صنفی نمایش، علی معلم تهیه‌کننده و سردبیر ماهنامه «دنیای تصویر»، محمدرضا رضاپور سردبیر ماهنامه «نقد سینما» و مهدی اذرپندار منتقد سینما و عضو شورای فیلمنامه صدا و سیما به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.

در چهارمین جلسه از این سلسله نشست‌ها همایون اسعدیان و احسان عبدی‌پور از کارگردانان سینما، محمد حسینی کارشناس سینما و سردبیر ماهنامه «سینمارسانه» پیرامون وضعیت سینمای اجتماعی در ایران و سینمای اجتماعی مطلوب به بحث و تبادل نظر می پردازند.

این نشست روز دوشنبه ۲۴ آذرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن اوستا در محل حوزه هنری واقع در انتهای خیابان سمیه برگزار می شود.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید