مجموعه «اصفهان در انقلاب» مشتمل بر پنج جلد کتاب درباره تاریخ تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی اصفهان در دوره معاصر یعنی در 50 سال اخیر است که قبلا جلد اول آن مربوط به رویدادها و تحولات تاریخی اصفهان در سال های 1340 تا 1344، به قلم محمد حنیف چاپ شده بود.

آئین رونمایی از مجموعه کتاب پنج جلدی «اصفهان در انقلاب» عصر روز چهارشنبه (26 اردیبهشت ماه)با حضور علی داستانی بیرکی معاون پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اصفهان، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، فتح الله معین رئیس شورای شهر اصفهان و عباس نصر اصفهانی نویسنده این کتاب، در نگارستان امام خمینی (س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش جماران، در این مراسم  حجت الاسلام والمسلمین عباس کمساری  مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اصفهان ، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان،  علی داستانی بیرکی معاون پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، حجت‌الاسلام رسول جعفریان استاد تاریخ دانشگاه تهران، عباس نصر اصفهانی نویسنده کتاب اصفهان در انقلاب و چند نفر دیگر سخنرانی کردند.

در پایان ضمن رونمایی از مجموعه کتاب پنج جلدی «اصفهان در انقلاب»  از عباس نصر اصفهانی نویسنده این کتاب و همچنین سید اکبر هاشمی  و مجید استکی که در جمع آوری و ضبط خاطرات به نوشتن این کتاب کمک کرده اند، تجلیل به عمل آمد.

به گزارش جماران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در راستای تدوین تاریخ های محلی انقلاب اسلامی به جمع آوری اسناد و خاطرات از برخی شهرهایی که نقشی کلیدی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند پرداخته که از جمله این شهرها اصفهان است.

مجموعه «اصفهان در انقلاب» مشتمل بر پنج جلد کتاب درباره تاریخ تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی اصفهان در دوره معاصر یعنی در 50 سال اخیر است که قبلا جلد اول آن مربوط به رویدادها و تحولات تاریخی اصفهان در سال های 1340 تا 1344، به قلم محمد حنیف چاپ شده بود. جلد دوم تا پنجم این کتاب که به صورت موضوعی به جریان شناسی تاریخی اصفهان در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی مبارزات مردم اصفهان علیه رژیم شاه و نحوه مواجهه رژیم شاه با مبارزان انقلابی و جامعه شهری اصفهان پرداخته، از سال 76 تا 80 نگارش و تدوین آن توسط عباس نصر اصفهانی انجام شده است.

برای انتشار این کتاب با بیش از 300 نفر از پیشکسوتان و چهره های مطرح استانی و کشوری که به نوعی در متن مبارزات انقلاب و تاریخ اصفهان نقش آفرین بوده اند، مصاحبه شده و خاطرات بیش از 300 نفر از پیشکسوتان مطرح این استان مورد بررسی و یا استفاده قرار گرفته است.

محتوای این کتاب دربرگیرنده اسناد تاریخی، مصاحبه، خاطرات، اخبار منعکس شده اصفهان در نشریات و مطبوعات ملی و بین‌المللی، وصیت‌نامه شهدا و ... است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.