محسن هاشمی در جمع مدیران بازرسی شهرداری تهران گفت: در تعدیل نیروها اگر مدیران رده بالا تعدیل شوند همه می پذیرند.

به گزارش جماران،  ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در نشست سراسری مدیران سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به اینکه چرا به تخلفات دانه درشتها رسیدگی نمی شود؟ گفت: وقتی از ایران مال که تخلف بخش خصوصی است می گوییم، از اطلس مال که تخلف نهادها هست هم بگوییم.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه افزود: تعداد معاونین و مدیران ارشد شهرداری چند برابر استاندارد است و هر گروهی که می آید آدمهای خودش را می آورد و همین شده که شهرداری ٢٥ هزار نفره طی بیست سال ٦ برابر شده است. در این شرایط اگر مدیران رده بالا تعدیل شوند تعداد زیادی از نیروهای مازاد هم کاهش می یابد و همه هم می پذیرند.

 

 

محسن هاشمی با تاکید بر اینکه شهرداری نباید در حوزه هایی که ربطی به وظایف اصلیش ندارد وارد شود گفت:  در هشت سالی که مسئولیت دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور را در دولت سازندگی برعهده داشتم ، سه توصیه آیت الله هاشمی را اجرا کردم: حمایت از تولید ، تکمیل پروژه ها و کاهش بوروکراسی به نفع مردم.

 

وی در تشریح نیروهای انقلابی در دهه پنجاه گفت: در آن سالها در نیروهای مذهبی سه گرایش جدی برای حضور در صحنه جامعه وجود داشت، گروه اول به تفکرات انحرافی چپ و التقاطی تمایل یافتند و مبارزه مسلحانه با رژیم را سرلوحه کار قرار دادند، گروه دوم، انجمن حجتیه مخالف فعالیت علیه رژیم بودند.

 

رییس شورای شهر تهران که در نشست سراسری مدیران سازمان بازرسی شهرداری تهران سخن می گفت افزود: بین این دو جریان افراط وتفریط ، جریان میانه ای وجود داشت که طیف شاگردان امام و نیروهای مذهبی نزدیک به آنان بود که گرچه مخالف رژیم شاه و اهل مبارزه بودند اما با تندروی والتقاط وانحراف جریان نزدیک به چپ و تفکرات مارکسیستی نیز زاویه داشتند. در خط امام، اعتقاد به ولایت امامان مخصوصا امام زمان و انتظار ظهور ایشان، مستلزم کنار گذاشتن مبارزه نبود، بلکه مبارزه با فساد و ظلم در طول فلسفه انتظار و ظهور حضرت ولیعصر قرار داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از خصوصیات تفکر اصیل انقلاب و اسلام، مبارزه با فساد است که اتفاقا اندیشه پیشرو و مطرح در جهان امروز نیز هست گفت: پیام هشت ماده ای مقام معظم رهبری که در هفدهمین سالگرد صدور آن هستیم نیز در این راستا و مرزبندی بین تفکرات ارتجاعی و انقلابی و اصیل است، کسانی که فکر می کنند مبارزه با فساد و شفاف سازی وسالم سازی مدیریت واقتصاد کشور، به بی ثباتی و التهاب دامن می زند یا اقتدار مدیریتی را تضعیف می کند، فرسنگها با دانش اداره جامعه وموفقیت در حکمرانی فاصله دارند.

 

به اعتقاد محسن هاشمی رییس شورای اسلامی  هیچ عاملی به اندازه وجود رانت، فساد ، تبعیض و پنهانکاری در مدیریت، موجب ناامیدی مردم واز بین رفتن سرمایه اجتماعی و تضعیف نظام نمی گردد.

 

وی در ادامه افزود: نا آرامی های دی ماه سال گذشته هشدار کوچکی بود به ما که اگر به سالم سازی و شفاف سازی مدیریت واقتصاد کشور همت نگماریم زیر بهمن بنیان کن نارضایتی واعتراض مردم، دفن خواهیم شد.

 

هاشمی یادآور شد: در اقتصاد رانتی و فسادپرور، سرمایه گذاری واقعی بخش خصوصی ، رقابت و بهبود عملکرد جایی ندارد بلکه همه تلاشها صرف وصل شدن به منابع قدرت وبرخوردار شدن از حمایتهای تبعیض آمیز است.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران اولویتهای نخست مدیریت شهری را مبارزه با تخلف وفساد در فرایند اداره شهر برشمرد و افزود: نمی توان منابع کافی برای اداره شهر و توسعه زیرساختها فراهم کرد جز آنکه فساد و تخلفات را بتوانیم کاهش داده وریشه کن کنیم.

 

اما شعار شهرشیشه ای و شفاف با تبلیغات واقدام روبنایی عملی نمی شود، در مبارزه با فساد نیاز به عزم جدی و عبور از برخوردهای تبعیض آمیز هستیم، حقوق عمومی باید غیرقابل مذاکره و غیرقابل معامله باشد وهمه مدیران در شهرداری همه هم وغم خود را صرف احقاق حقوق مردم کنند.

سیستم اتوماسیون اداری در شهرداری کارایی لازم را ندارد و  کار قبلی چند برابر شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.