گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

محمود میرلوحی: در استعفای نجفی فشار بیرونی وجود داشت/ لابی های حزبی برای انتخاب شهردار طبیعی است

عضو شورای شهر تهران در مورد تاثیر لابی گری های حزبی در درون صحن شورا برای انتخاب شهردار نیز گفت: این مسائل طبیعی است و واقعیت این است که وجود دارد. مهم این است که این ها هم راستای با خواست مردم و منافع ملی باشد. واقع امر این است که این مسیر ورد اعضا به شورا را احزاب شکل داده اند.

عضو شورای شهر تهران با بیان این که لابی های حزبی واقعیتی است که در شورا وجود دارد، گفت: ما نمی گوییم فشار نیست و نبوده است. در قضیه استعفای آقای نجفی هم معلوم شد که علاوه بر بیماری ایشان فشارهای هم از بیرون وجود داشت و بیماری همه مساله نبود.

محمود میرلوحی در گفت و گو با خبرنگار جماران ، گفت: ما در انتخاب شهردار درجه اول به رای مردم  و در درجه دوم به جریانی که پشت سر ما است توجه داریم، این ها تناقضی با خواست مردم و منافع ملی ندارد. ما باید تلاش کنیم که هم منافع ملی را ببینیم و هم منافع اصلاح طلب ها را؛ اصلاح طلبان در سه دوره انتخابات اخیر اعلام کرده اند که منافع ملی بر منافع جناحی ما ارجحیت دارد.

میرلوحی با اشاره به فشارهای بیرونی به شورای شهر برای انتخاب شهردار گفت: اصول ما کار در اتاق شیشه ای و شفافیت است. ما نمی گوییم فشار نیست و نبوده است. در قضیه استعفای آقای نجفی هم معلوم شد که علاوه بر بیماری ایشان فشارهای هم از بیرون وجود داشت و بیماری همه مساله نبود.

وی خاطرنشان کرد: لذا شورا نشان داد که به رای و خواست مردم توجه دارد اما یک واقعیت هایی هم در کار هست؛ ما 16 ویژگی را برای شهردارمان در نظر گرفته ایم که آقای نجفی و این 7 نفر بر همین مبنا انتخاب شده اند. چند مورد از این ویژگی ها این است که با قوای مختلف ارتباط داشته باشند، ملی باشند، سابقه اجرایی موفق داشته باشند، دارای تیم پاکدست و قوی باشند و ... این ویژگی ها با هم خصوصیات یک شهردار خوب را تشکیل می دهد؛ اگر بخشی از آن وجود نداشته باشد کار ناقص است.

عضو شورای شهر تهران در مورد تاثیر لابی گری های حزبی در درون صحن شورا برای انتخاب شهردار نیز گفت: این مسائل طبیعی است و واقعیت این است که وجود دارد. مهم این است که این ها هم راستای با خواست مردم و منافع ملی باشد. واقع امر این است که این مسیر ورود اعضا به شورا  را احزاب شکل داده اند.

وی تاکید کرد: اما اولویت با منافع مردم است و منافع جناحی  و حزبی در درجه دوم قرار دارد. اعضا حقی برای شخص خودشان قائل نیستند، نه این که استقلال رای نداشته باشند اما تصمیماتشان باید هم راستای منافع مردم، منافع ملی و منافع جریانی باشد. قانون پیش بینی کرده است که ما 21 نفر 21 رای داریم و در همه تصمیمات باید خرد جمعی مبنا و اساس قرار گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.