گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

مجید فراهانی: مردم و رسانه ها با نظارت بر کار شورا از لابی های حزبی و فشارهای بیرونی در انتخاب شهردار جلوگیری کنند

وی از مردم و متخصصان امور شهری خواست برنامه هایی که به شکل علنی و شفاف و روشن ارائه می شود را به دقت ببینند، رده بندی کنندو با هم مورد مقایسه قرار دهند و به تصمیم سازی های شورا کمک کنند. اگر خرد جمعی مردم و متخصصان شهری بر روی یک برنامه قرار بگیرد طبیعی است که در خط دهی و جریان سازی داخل شورا کمک می کند. اما اگر این اتفاق نیفتد طبیعی است که نگاه های حزبی و لابی های خارج از شورا بر نظر شورا تاثیر خواهد گذاشت.

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران از رسانه ها، مردم و متخصصان شهری خواست با نظارت بر برنامه های ارائه شده کاندیداهای شهرداری تهران از تاثیر گذاری لابی های حزبی و فشارهای بیرونی بر تصمیم سازی های شورا جلوگیری کنند.

مجید فراهانی در گفت و گو با خبرنگار جماران ، در خصوص اقدامات شورای شهر برای جلوگیری از نفوذ احزاب و گروه های فشار در انتخاب شهردار، گفت: همه این 7 نفری که انتخاب شده اند از تجربیات ارزنده ای دارند، البته سایر کسانی هم که در فهرست 20 نفره  بودند شایستگی های لازم را داشتند. منتها با توجه به مصوبه ای که در شورا وجود دارد بیشتر از 7 نفر امکان انتخاب برای این مرحله نبود.

وی ادامه داد: این هفت نفر در حال حاضر مشغول تدوین برنامه هایشان هستند و برنامه هایشان بر اساس اصول و راهبرد های برنامه توسعه سوم شهردار تهرن در حال تدوین است. این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است، اعضای شورا دقت می کنند ببینند کدام برنامه منطبق بر نیازها و نگاه هایی است که می تواند شهر تهران را از این بحران ها و مشکلات نجات دهد.

فراهانی اظهار داشت: باید دید در هفته آینده که مهلت تدوین برنامه به اتمام می رسد و کاندیداها باید برنامه های خود را ارائه دهند، کدام کاندیدا توانسته است به شکل عینی تر و عملیاتی تری برنامه ای ارائه کند که نگاه اعضای شورا را به خودش جلب کند.

وی با تاکید بر این که آنچه مهم است این است که رسانه ها و مردم به تصمیم سازی شورا  کمک کنند، گفت: در صورتی که این اتفاق بیفتد مطمئنا اعضای شورا، واقعا آنچه که حق است را تصمیم می گیرند و امیدواریم که این تصمیم گیری ها به دور از تاثیر گذاری های حزبی و و فشارهای خارج از شورا صورت بگیرد.

این عضو شورای شهر تهران ابراز داشت: بنابراین تمرکز رسانه ها و مردم بر روی برنامه ها و مقایسه برنامه ها با یکدیگر، می تواند در جهت دهی اعضای شورا به ما کمک کند. این برنامه ها در صحن علنی شورا در مقابل رسانه ها ارائه می شود.

وی افزود: اگر این اتفاق رخ دهد، طبیعی است که تاثیر گذاری لابی ها و نگاه های حزبی خارج از شورا، کمرنگ می شود. من امیدوارم این اتفاق بیفتد و نگاه اعضای شورا صرفا به برنامه ای باشد که از طرف کاندیداها ارائه می شود.

فراهانی در پاسخ به این سوال که آیا تخصص و تجربه کاری این هفت نفر در انتخاب اعضا تاثیر خواهد داشت یا خیر، گفت: این هفت نفر وقتی برنامه خود را ارائه دهند اعضای شورا سوالات مختلفی را از آن ها خواهند پرسید. شانس همه کاندیداها به یک اندازه است و از حالا نباید در مورد آن ها قضاوت داشت.

وی از مردم و متخصصان امور شهری خواست برنامه هایی که به شکل علنی و شفاف و روشن ارائه می شود را به دقت ببینند، رده بندی کنند و با هم مورد مقایسه قرار دهند و به تصمیم سازی های شورا کمک کنند. اگر خرد جمعی مردم و متخصصان شهری بر روی یک برنامه قرار بگیرد طبیعی  است که در خط دهی و جریان سازی داخل شورا کمک می کند. اما اگر این اتفاق نیفتد طبیعی است که نگاه های حزبی و لابی های خارج از شورا بر نظر شورا تاثیر خواهد گذاشت.

وی همچنین در پایان در مورد تعداد آرای 7 نفر که برای مرحله بعدی از سوی اعضای شورا برگزیده شدند، گفت: من از تعداد آرا به صورت تفکیک شده بی اطلاع هستم و فقط به ما اعلام شد که این 7 نفر بیشترین رای را کسب کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.