صبح امروز نشست «امنیت آب و غذا در برنامه های توسعه پنج ساله» از سوی مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری در محل سالن کنفرانس های باشگاه این نهاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، محورهای این نشست بررسی ظرفیت های برنامه ها در حصول به اهداف خود نسبت به کاهش مصرف آب، خودکفایی محصولات کشاورزی و تامین حقابه های محیط زیستی، همچنین هماهنگی و تعارضات اهداف برنامه ها از منظر امنیت آبی و غذایی بودند.

از دیگر محورهای این نشست می توان به تعیین اهداف برنامه ها در مدیریت آبخیزها، توسعه و تبعات مثبت و منفی آن بر منابع آب(مدیریت آب سبز و آبی) و ارزیابی آنها از منظر حکمرانی آب و مدیریت یکپارچه منابع آن اشاره کرد.

بنابراین گزارش، سعید مرید بعنوان دبیر علمی نشست، محورها و اهداف آن را برای حاضرین تشریح کرد و در ادامه جمال محمدولی سامانی(مدیرگروه آب و محیط زیست مرکز پژوهش های مجلس)دیدگاه های آن مرکز را درباره امنیت آب و غذا در برنامه های پنج ساله توسعه مطرح کرد.

 پس از وی علیرضا دائمی به نمایندگی از وزارت نیرو و عباس کشاورز به عنوان نماینده وزیر جهاد کشاورزی، نظرات و دیدگاه های خود را در این حوزه بیان داشتند.

همچنین احمدعلی کیخا نیز بعنوان یکی از اعضای کمیسیون آب و کشاورزی مجلس با انتقاد از برخی رویکردهای دولت و مجلس در قبال مساله آب، خواستار تدوین برنامه ای مختصر اما راه گشا و عملی در جهت رفع موانع این حوزه شد.

در ادامه این نشست علاوه بر زین العابدین طهماسبی(رئیس دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران)، مجتبی پالوچ(معاون موسسه پژوهش های برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی)، مجید دلاور(عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس) و علی حاجی مرادی به عنوان کارشناس ارشد مدیریت منابع آبی به بیان نظرات و دیدگاه های خود در این نشست پرداختند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.