گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران

همراهی با جریانات؛ شرط اصلی موفقیت شهردار آینده

اولین توقعی که از شخص شهردار وجود دارد این است که باید بسیار پر کار باشد. درواقع نباید فردی سنگین وزن باشد که به سختی بتواند فعالیت کند. به طور مثال فعالیت رئیس جمهور بر وزرا نیز تاثیر میگذارد، همچنین میزان تحرک شهردار نیز بر کل مجموعه اثرگذار خواهد بود. اگر شهردار تحرک نداشته باشد، شهردارهای مناطق نیز نمیتوانند تحرک داشته باشند و این در حالی است که حجم زیاد کارهای شهرداری نیازمند تحرک و فعالیت زیاد است.

عباس سلیمی نمین درگفت و گو با خبرنگار جماران با اشاره به مشکلات حال حاضر شورای شهر در انتخاب فردی شایسته به عنوان شهردارگفت: چون رویکرد موجود رویکردی سیاسی است، وضعیت فعلی را مقداری منفی جلوه میکند که موجب رخوت و سستی خواهد شد. افرادی که در این وادی چه به عنوان عضو شورای شهر و چه به عنوان شهردار قرار میگیرند، در آینده موضع گیری هایی میکنند که توجیه گر سستی ها و کم کاری هایشان خواهد بود. وقتی این بهانه را مطرح کنند که وضعیت بسیار بدی را تحویل گرفته اند، طبیعتا چندان نیازی به جانفشانی و کار فوق العاده ندارند و میتوانند برای خود زمینه کم کاری را مهیا کنند. در این شرایط در مقابل انتقادها گفته خواهد شد که ما وضعیت غیرعادی را تحویل گرفته ایم. باید در نظر داشته باشند که چنین رویکرد موجب زیر سوال رفتن خودشان خواهدشد. 

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: اگراز ابتدا ارزیابی دقیقی صورت گیرد؛ به این معنا که قوت ها و ضعف ها منصفانه بیان شود، طبیعتا دیگر نخواهند توانست قوت ها را ادامه ندهند. در این وضعیت خواه ناخواه در مسیر تلاش برای مردم قرار میگیرند و موقعیت اجتماعی خودشان نیز ارتقا پیدا میکند. اگر این شرایط نباشد حتی بین اعضای شورا هم اختلاف رخ میدهد. اعضای شورای شهر در حال حاضر برخورد سیاسی را پی گرفته اند که در نهایت به ضرر خودشان تمام خواهد شد. افراد در ارزیابی ها باید توانمندی ها را در نظر بگیرند و در عین حال وضعیت گذشته را شفاف بیان کنند.

سلیمی نمین همچنین در مورد مشخصات اصلی شخص شهردار گفت: اولین توقعی که از شخص شهردار وجود دارد این است که باید بسیار پر کار باشد. درواقع نباید فردی سنگین وزن باشد که به سختی بتواند فعالیت کند. به طور مثال فعالیت رئیس جمهور بر وزرا نیز تاثیر میگذارد، همچنین میزان تحرک شهردار نیز بر کل مجموعه اثرگذار خواهد بود. اگر شهردار تحرک نداشته باشد، شهردارهای مناطق نیز نمیتوانند تحرک داشته باشند و این در حالی است که حجم زیاد کارهای شهرداری نیازمند تحرک و فعالیت زیاد است. 

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: فردی باید انتخاب شود که بتواند با جریان های دیگر همراهی داشته باشد. به طور مثال آقای قالیباف با همه جریان ها همراهی داشت و علیرغم اینکه بسیاری از معاونین خود را از اصلاح طلب ها انتخاب کرده بود، اما چون رقیب شده بود مورد هجمه قرار میگرفت. باید فردی باشد که بتواند با جریانات مختلف کار کند. قطعا باید همراهی و همکاری در سطح شهرداری وجود داشته باشد، چراکه شهرداری اساسا نهادی است که با همکار همگان میتواند موفق عمل کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.