چهاردهم خرداد یادآور رحلت جانسوز ابر مرد تاریخ ساز، خلف صالح اولیای الهی، امام خمینی (ره) است که با بهره مندی کامل از اندیشه­های ناب اسلام محمدی، بنیاد حرکتی را نه تنها در ایران که در همه جوامع اسلامی و ملت های مظلوم بنا نهاد. نهضت و حرکتی که سرانجام آن فرو ریختن پایه های نظام شاهنشاهی و بنای جمهوری اسلامی ایران بود. مکتب امام خمینی مکتب آزادی و آزادگی است که منشأ حرکت های آزادی خواهانه در سطح جهان شد.

روابط عمومی سازمان بسیج ادارات تهران بزرگ صبح امروز (سه شنبه 9خرداد) در جریان مراسم تجدید میثاق بسیجیان ادارات تهران بزرگ با آرمان های حضرت امام (س) در حسینیه جماران بیانیه ای را به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (س) صادر کرد.

به گزارش خبرنگار کمیته روابط عمومی ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) متن این بیانیه بدین شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"

ما تحت رهبری پیغمبر اسلام این دو کلمه را می خواهیم اجرا کنیم. نه ظالم باشیم و نه مظلوم. ما در طول تاریخ مظلوم بوده ایم از همه جهات مظلوم بوده ایم. و امروز می خواهیم که مظلوم نباشیم و ظالم هم نباشیم (صحیفه نور، جلد 14، صفحه 66 تاریخ سخنرانی 22/11/59)

چهاردهم خرداد یادآور رحلت جانسوز ابر مرد تاریخ ساز، خلف صالح اولیای الهی، امام خمینی (ره) است که با بهره مندی کامل از اندیشه­های ناب اسلام محمدی، بنیاد حرکتی را نه تنها در ایران که در همه جوامع اسلامی و ملت های مظلوم بنا نهاد. نهضت و حرکتی که سرانجام آن فرو ریختن پایه های نظام شاهنشاهی و بنای جمهوری اسلامی ایران بود. مکتب امام خمینی مکتب آزادی و آزادگی است که منشأ حرکت های آزادی خواهانه در  سطح جهان شد.    

آزادگی شرط اصلی درک حرکت اصیل اسلامی امام و پیروی از اندیشه های ناب او است. امام خمینی نسخه ای بی بدیل از بزرگان علم و سیاست بود که همچون ستاره ای فروزان در آسمان فضیلت و تقوا دیده های امت اسلامی را بصیرت داد. در مکتب امام نظام مطلوب جهانی بر پایه مبارزه دائمی با جهل و رفع ظلم و تجاوز و تحقیر ملت ها و تحقق عدالت اجتماعی و صلح واقعی است.

امروز بعد از 28 سال از ارتحال امام امت، آموزه های مکتب امام باید شاخصی برای اداره کشور، سیاست خارجی و الگویی برای نسل جوان انقلابی باشد. در اندیشه سیاسی امام (ره) حمایت از مظلومین در برابر ظالمان مرز نمی شناسد. مسئله فلسطین، سوریه، عراق، یمن و... مسئله تمام جهان اسلام و همه آزادی خواهان است و البته موضوعی که بسیار رنج آور است سکوت مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر در قبال این جنایت ها است. حمایت از هر جنبش اسلامی و رهایی بخش درسی است که در مکتب امام آموختیم.

امام (ره) وهابیت و عربستان سعودی را فتنه ای می دانستند که مجری طرح های آمریکایی -  اسراییلی برای ارائه بدترین شکل از اسلام و بدنام کردن مسلمانان است. از نگاه امام اقدامات عربستان سعودی علیه وحدت اسلامی است. این پیش بینی امام (ره) امروز با حوادث غیر انسانی از 11 سپتامبر تا جنگ افروزی در کشورهای اسلامی با ظهور جریان انحرافی منافقانه داعش به نام اسلام و پشتیبانی همه جانبه خادمین صهیونیسم جهانی عینیت یافته است. ما بر این باوریم که مسئولین و دولت محترم، ضمن تقویت و حفظ وحدت با کشورهای اسلامی می بایست سیاست های فعال و اثرگذاری را نسبت به جریان انحرافی و ارتجاعی وهابیت به کار گیرند و قاطعانه پاسدار عزت و احترام امت اسلامی باشند. نمونه بارز اقدامات موزیانه آنها را می توان در غفلت از حفظ جان حجاج خانه خدا در حج، اتهامات بی اساس به حزب الله لبنان و اتهامات در ناامن نشان دادن اینان و تأمین تسلیهات از آمریکا برای تجاوز نظامی به کشورهای مظلوم منطقه نام برد. ما معتقدیم دولت ترامپ با طرح مسئله صلح عربی سناریوی آمریکایی – عربی در شرق سوریه و ماجرای مذاکرات صلح و ائتلاف اعراب و اسرائیل یک تراژدی برای مسلمان است.

امروز ایران اسلامی قدرتمندترین و اثرگذار ترین کشور در حل بحران های مسئله است. آمریکا و دولت های اروپایی نیز بر این مهم واقف اند که به آن اذعان دارند. اما در مکتب امام آموخته ­ایم که در برابر غاصبین و متجاوزین با نهایت وجود مبارزه کنیم.

سازمان بسیج ادارات تهران، در سالگرد ارتحال جانگذاز امام خمینی (ره)، با عرض تسلیت به محضر امام عصر (عج)، ملت شریف ایران و همه آزادگان جهان، بیعت مجدد خود را با خلف صالح ایشان  حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد- ظله العالی) اعلام نموده و پشتیبانی خود را برای تحقق آرمان­های  امام راحل در اصلاح امور کشور و تحقق دولت و جامعه اسلامی، نمونه قدرتمند برای مقابله با آمریکای جنایتکار و صهیونیسم کودک کش فاسد تحت فرمان رهبر معظم انقلاب اعلام می نمایم. 

روابط عمومی سازمان بسیج ادارات تهران بزرگ"

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.