گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رئیس کمیته جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت حضرت امام:

تبیین و ترویج افکار حضرت امام باید برای همه ایام سال باشد

کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان باید در طول سال فعال باشد تا بحث ترویج افکار حضرت امام در همه دستگاه ها بتواند نهادینه شود. امروزه در جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد مراکزی برای تبیین و ترویج اندیشه های حضرت امام در طول سال ایجاد شده است.

دکتر سید احمد حسینی با تأکید بر این مسئله که تبیین و ترویج افکار حضرت امام باید  برای همه ایام سال باشد گفت: کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان باید در طول سال فعال باشد تا بحث ترویج افکار حضرت امام در همه دستگاه ها بتواند نهادینه شود.

دکتر سید احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار کمیته روابط عمومی ستاد بزرگداشت حضرت امام با تشریح وظایف محوری و تخصصی کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان این ستاد گفت: وزارتخانه ها و نهادهای بزرگی تحت نظر این کمیته هستند. وزارتخانه های بهداشت، آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد، فنی و حرفه ای، فرهنگیان، علمی کاربردی و ... که اینها دستگاه های عضو کمیته هستند که برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم ارتحال برنامه های متنوعی دارند.

وی با بیان اینکه معتقدیم برنامه های بزرگداشت حضرت امام باید مستمر و سالانه باشند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: باید تبیین و ترویج اندیشه های حضرت امام خمینی(س) بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و همه دستگاه ها در همه حوزه ها نیز باید این مبحث را در اولویت برنامه های خود  قرار دهند.

 وی با تأکید بر این مسئله که تبیین و ترویج افکار حضرت امام باید  برای همه ایام سال باشد گفت: کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان باید در طول سال فعال باشد تا بحث ترویج افکار حضرت امام در همه دستگاه ها بتواند نهادینه شود. امروزه در جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد  مراکزی برای تبیین و ترویج اندیشه های حضرت امام در طول سال ایجاد شده است.

وی با اشاره به طراحی برنامه های ویژه برای ایام ارتحال حضرت امام گفت: با توجه به همزمانی ایام ارتحال حضرت امام با فصل امتحانات دانشجویان و دانش آموزان امکان برگزاری این مراسم با حضور حداکثری جوانان و دانشگاهیان ممکن است مهیا نباشد با این حال اما حضور قابل توجه جوانان و دانشگاهیان را در این مراسم تدارک دیده ایم.

دکتر حسینی با ارائه برنامه های این کمیته برای بازدید از حسینیه جماران و حرم مطهر امام در روزهای هشتم و نهم و دهم اظهار کرد نمایندگان وزارتخانه های مختلف علوم و بهداشت و درمان در روز نهم خرداد و به مناسبت تجدید میثاق دانشجویان با آرمان های حضرت امام با حضور روسای دانشگاه ها و نمایندگان دفاتر رهبری در دانشگاه ها در این مراسم تجدید میثاق حضور خواهند داشت که در این مراسم یکی از وزرا سخنرانی خواهد کرد و در نهایت نیز بیانیه دانشجویان و دانشگاهیان در تبعیت از اندیشه های حضرت امام قرائت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در وزارتخانه های مختلف نیز برنامه های ویژه ای برای ایام ارتحال تدارک دیده شده است گفت : بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان همراه با آحاد امت حزب الله از استان های نزدیک به تهران در این مراسم و در میان انبوه زائران حاضر خواهند بود.

وی افزود به همه دستگاه ها در کل کشور ابلاغ شده است تا ستادهای فعالی را در استان ها تشکیل دهند همچنین ستادهای فرعی ذیل کمیته امور جوانان، فرهنگیان، دانشگاهیان برای اجرای بهتر برنامه های این وزارتخانه ها تشکیل شده است که ستاد  دانشگاهیان در وزارت علوم کارهای اجرایی در روز مراسم ارتحال را در حرم مطهر انجام خواهند داد.

رئیس کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان در پایان با اشاره به برنامه های متنوع علمی، هنری و فرهنگی در دانشگاه های آزاد، پیام نور و فنی حرفه ای در کشور گفت: بنای ما بر این است که برنامه های بزرگداشت حضرت امام (س) را به صورتی نهادینه کنیم تا همه جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان بیش از پیش با افکار و اندیشه های امام آشنا شوند تا این قشر که خود به طور مستقیم در دوران مبارک حضرت امام (س) حضور نداشته اند بیشتر بتوانند با شخصیت و افکار ایشان آشنا شوند که این ضرورتی است که باید توسط همه دستگاه های نظام به سرانجام برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.