گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یکی از علمای اهل سنت افغانستان؛

حضرت امام عامل وحدت در دنیای اسلام و رهبر معنوی همه مسلمانان جهان بود

قاضی محمد الیاس مدنی گفت: آن چیزی که باعث شد تا من امروز به این محل بیایم در واقع علاقه به اتحاد دنیای اسلام است. من امروز به محل زندگی ساده رهبر عظیم مسلمانان آمده ام. ایشان نه تنها برای عالم تشییع امام هستند بلکه برای همه دنیای اسلام و امت مسلمین نیز امام هستند. امام خمینی(ره) در صداقت و محبت به مسلمین حقیقتا نمونه بودند و مقام و سلوک ایشان در این خصوص منحصر به خود ایشان است.

جمعی از علمای اهل سنت افغانستان در سفر به ایران از حسینیه و بیت حضرت امام(س) در جماران دیدار و نسبت به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار کمیته روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(س)، جمعی از علمای اهل سنت کشور افغانستان در دیدار از حسینیه و بیت امام در جماران ضمن بیان و ابراز احساسات خود در خصوص شخصیت حضرت امام(س)، ایشان را عامل وحدت در دنیای اسلام و رهبر معنوی همه مسلمانان جهان دانستند.

این هیئت افغانستانی در ابتدا مورد استقبال کارکنان جماران قرار گرفتند و به محل بیت امام(س) راهنمایی و با شوق خاصی به صحبت های راهنما  در خصوص ساده زیستی امام گوش می دادند که شیخ مولوی عبدالرحمان مرادی رئیس دارالانشاء جامعه هرات که خود در ایام انقلاب در ایران زندگی کرده است از احوال نوه های امام جویا شدند و هنگامی که راهنما پاسخ داد که اولاد ایشان نیز همانند جد بزرگوارشان در عرصه علوم دینی وارد شده و تحصیلات حوزوی دارند، بسیار خرسند شد و خدا را شکر کرد.

در کنار توضیحات راهنما به این هیئت افغانستانی اما نکته ای کاملا مشخص بود، که ایشان خود از قبل نسبت به شخصیت والای حضرت امام(س) آگاهی کامل دارند به طوریکه گاهی صحبت های راهنما را تکمیل می کردند.

در ادامه این بازدید، علمای اهل سنت در محل حسینیه چند رکعت نماز مستحبی اقامه کردند.  

همچنین کلیپی کوتاهی با موضوعیت حضرت امام و حال و هوای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای ایشان پخش شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. بعد از اتمام این کلیپ «قاضی محمد الیاس مدنی» مشاور ارشد مذهبی وزارت تحصیلات عالیه افغانستان و مسئول مرکز تعلیمی و تربیتی هیوان گفت: امام خمینی (س) فقط رهبر ایران نبودند، ایشان رهبر کل جماعت مسلمین بودند.

قاضی محمد الیاس مدنی در گفت وگو با خبرنگار کمیته روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(س) با بیان اینکه بار اولی است که به حسینیه جماران می آید، گفت: آن چیزی که باعث شد تا من امروز به این محل بیایم در واقع علاقه به اتحاد دنیای اسلام است. من امروز به محل زندگی ساده رهبر عظیم مسلمانان آمده ام. ایشان نه تنها برای عالم تشییع امام هستند بلکه برای همه دنیای اسلام و امت مسلمین نیز امام هستند. امام خمینی(ره) در صداقت  و محبت به مسلمین حقیقتا نمونه بودند و مقام و سلوک ایشان در این خصوص منحصر به خود ایشان است.

وی درباره احساس خود از حضور در بیت امام نیز گفت: احساس خوشحالی می کنم چرا که در منزل و محل زندگی یک رهبر جهانی مسلمین قرار دارم. کسی که بدون هیچ تعصب مذهبی،  قومی یا حتی زبانی همه مسلمانان را یک ید واحد می دانستند. و من به نمایندگی از مرکز تعلیمی تربیتی هیوان به حضور در این مکان افتخار می کنم.

وی با بیان اینکه افغانستان خاکی مجاهد پرور و غیور دارد گفت: امام خمینی(س) در آنجا مقام و احترام ویژه ای دارد و اینگونه نیست که به خاطر تعصبات ملیتی به ایشان بی توجه شود بلکه امام(س) در آنجا مقام و منزلت قابل احترامی برای خلق افغانستان دارند.

در ادامه علمای اهل سنت افغانستان از محل نگارستان حسینیه جماران که در آنجا مجموعه ای از وسایل شخصی و عکس های امام(س) در مسیر زندگیشان به نمایش درآمده بود، دیدار کردند. جوانی  از هیئت همراه که از همه اعضا کم سن و سالتر بود و به نظر می رسید بیشتر همراه باشد تا یک شخصیت مذهبی با گوشی شخصی خود تقریبا از همه  آثار موجود در نگارستان عکاسی می کرد.

مولوی عبدالرحمان مرادی رئیس دارالانشاء جامعه هرات که در زمان حیات امام در ایران ساکن بوده در حین بازدید شعری از امام را که بر دیوار نگارستان حک شده بود را با چشمانی تر زیر لب زمزمه می کرد: من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم/چشم بیمار تورا دیدم و بیمار شدم...  زمانی که چشمش به من افتاد گفت: اگر امام حیات می داشت الان بین کشورهای اسلامی اینهمه جنگ و عناد نبود.

 

انتهای پیام               

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.