پایگاه خبری جماران: مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران در گفت و گویی از راه اندازی سامانه ای خبر داده است که در آن میتوان در ساعات شلوغی و پیک ترافیکی تهران صندلی های یک اتوبوس را با قیمت بیشتری خرید!

یعنی اگر فردی پول بیشتری بدهد می تواند روی صندلی های اتوبوس در شلوغی بنشیند و شهروندان دیگر بایستی ایستاده او را تماشا کنند چون پول بیشتری نداده اند.

هرچه تلاش کردم تا تکذیبی بر این اظهار نظر پیدا کردم متاسفانه نتیجه ای در بر نداشت و درج این خبر در سایت همشهری آنلاین وابسته به شهرداری بر تعجب و حیرتم از این سخنان شاذ افزود.

چند ساعتی از درج این خبر نگذشته که موج عصبانیت کاربران شبکه های اجتماعی راه افتاده است که البته به حق هم است.

اینکه مدیری به صراحت در این شرایط، امکانات را به پولدارها بفروشد و دیگران را سرخورده کند، از ناصواب ترین اتفاقاتی است که ممکن است رخ دهد. 

اظهارات این مدیر به حدی تاسف آور است که تنبیه و توبیخ وی بدون هیچ چون و چرایی بایستی در دستور کار اعضای شورای شهر و شهردار تهران قرار بگیرد و برای جبران خدشه دار شدن افکار عمومی اقدام شود.

فارغ از صورت ظاهری قضیه که می گوید اگر پول بیشتر بدهید خدمات را به شما می دهیم، این جملات وی حمله تمام عیار به یکی از فرهنگ های خوب کشور در حمل و نقل عمومی بود.

متاسفانه چون این دست مدیران از حمل و نقل عمومی استفاده نمی کنند، نمی دانند که خود مردم صندلی ها را برای سالمندان و افراد کم توان خالی می کنند و ما هرروزه شاهد این پدیده نیک در سیستم حمل و نقل عمومی هستیم.

اما تصور کنید از فردا بایستی یک پیرمرد یا پیرزن را از صندلی اتوبوس بلند کنند و بگوید فردی که پول بیشتری داده روی آن صندلی بنشیند.

البته پس از واکنش های مختلف، این مدیر در گفت و گویی دیگر گفته است این اتوبوس ها دربستی هستند و کسی در آن نمی ایستد! که موضوع عجیب تر می شود.

اگر شهرداری اتوبوس اضافی دارد و میتواند تهیه کند چرا در اختیار عموم نمی گذارد و مدام گلایه می کند که دولت تا کنون اتوبوسی به شهرداری تحویل نداده است؟

شهروندان صاحبان اصلی امکانات و خدمات شهر هستند، هیچ مدیری حق ندارد صرف گرفتن پول از دیگران، خدمات را اختصاصی کند. اگر بنا باشد هر امکاناتی در شهر فروخته شود، واژه خدمات عمومی دیگر معنایی ندارد. همه شهروندان به ویژه قشری که از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند مالیات پرداخت می کند و این یعنی کسی نباید بر دیگری برتر شمرده شود.

مدیران شهری هرچه سریعتر به اصلاح سخنان مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران برآیند و تعهد بدهند که دیگر چنین سخنانی از سوی مدیرانشان مطرح نمی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
12 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.