استاندار خوزستان از صدور دستور برای رسیدگی به وضع سیل زدگان در جنگل های خسرج و اعلام وضعیت فوق العاده در آبادان خبرداد.

غلامرضا شریعتی در گفت و گو با خبرنگار جماران در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای اسکان سیل زدگان در استان انجام شده گفت: ما کمپ ها را تشکیل دادیم و اسکان موقت هم هست، الحمدالله روز به روز کیفیت شان بهتر شده و شرایط بهتری پیش می آید. اما یکسری افراد به دلیل همراه داشتن دام، اسکان اضطراری گرفتند و نمی توانستند در کمپ ها زندگی کنند. از این رو، به جنگل های خسرج رفتند و شرایط مناسبی ندارند.

وی ادامه داد: اگرچه ما به آنها امکاناتی دادیم و چادرهایی در اختیارشان قرار گرفته، اما باز به شرایط بهتری نیاز دارند. من به معاون آقای دکتر بحرینی و بنیاد مسکن دستور دادم به دلیل در معرض خطر قرار داشتن روستاهای این افراد و از آنجا که آنها باید مدتی چندماهه در چنین وضعی بمانند، سریعاً جلسه ای برگزار کنند و وضعیت زندگی آنها را ارتقا دهند تا اگر نیاز به کانکس و شرایط پایدارتری دارند، سریعا برایشان اقدام شود. انشاالله ظرف این هفته اقدامات لازم برای آنها انجام می شود.

استاندار خوزستان در خصوص اعلام وضعیت فوق العاده در آبادان گفت: از آنجا که سیلاب های دجله وجود دارد و مد بزرگی هم در راه است، باید بیشتر از خرمشهر و آبادان مراقبت کرد. به همین خاطر از فرماندار آبادان خواستیم که وضعیت فوق العاده اعلام کنند و تمهیدات لازم را داشته و برای مقابله با این مد آمادگی لازم را داشته باشند تا خسارت و آب گرفتگی در شهر نباشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.