در پی انتشار خبر و عکس هایی در تاریخ 10/10/1394 با عنوان «تصاویر تکان دهنده از رهاسازی زباله در جنگل های نکاء» که توسط یکی از هموطنان برای باشگاه مخاطبان جماران ارسال شده بود و در دیگر رسانه ها بازتاب داشت از جمله در خبری با عنوان «جنگلهای نکا تبدیل به معدن زباله شده است + تصویر» که در یکی از سایتهای محلی کار شده، شهرداری نکا جوابیه ای در سایت خود منتشر کرد.

به گزارش جماران، اگر چه این جوابیه خطاب به سایت جماران صادر و ارسال نشده است، اما از آنجا که بنای ما در راه اندازی باشگاه مخاطبان دریافت مشکلات و شکایات از سوی هموطنان و پیگیری پاسخ توسط مسئولان است، لذا توضیح شهرداری نکاء در پی می آید:

بسمه تعالی

جوابیه شهرداری نکا در خصوص خبر معدن زباله شهرداری نکا
با سلام خدمت همۀ دوستداران محیط زیست
در خصوص تصاویر تکان دهنده مربوط به معدن زباله توضیحاتی تقدیم حضور می نماییم.
اولاً تصاویر منتشر شده مربوط به دفن معدن زباله شهرداری نکا نمی باشد.
ثانیاً در زمین دفن زباله شهرداری هیچ درختی نداشته که شهرداری با قطع آنها در آن زباله تخلیه نماید. زمین معدن زباله شهرداری بیش از سی سال پیش خریداری شده و در حاشیه جنگل قرار دارد و شهرداری با صرف هزینه های سنگین علاوه بر احداث سد خاکی و جادۀ منتهی به جنگل جهت پیشگیری از نفوذ زباله به جنگل اقدامات لازم را انجام داده است. در حال حاضر نیز بیش از 20 روز است که تمامی ماشین آلات سنگین شهرداری اعم از لودر، بلدوزر، بیل مکانیکی سنگین و سه دستگاه کامیون و یک دستگاه تراکتور بیل دار مشغول بازسازی معدن زباله و احداث حوضچه های جدید جمع آوری شیرابه هستند.مابقی حرف هایمان را با تصاویر برایتان خواهیم گفت.
عکس های زیر متعلق به معدن زباله شهرداری نکا می باشد.

احداث جاده و سد خاکی حاشیه جنگل جهت پیشگیری از نفود زباله در جنگل

عملیات بازسازی محوطه معدن دفن زباله به روش ترانشه ای

احداث حوضچه انتظار جهت جلوگیری نفوذ مستقیم شیرابه به جنگل

«جماران» آمادگی دارد تا نظرات مسئولان را در این مورد منعکس کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.