کودکان کار تهران و البرز تا نوروز ساماندهی می شوند.

به گزارش جماران،  وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی ظهر امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه میان سازمان بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران، در خصوص ساماندهی کودکان کار خیابانی گفت: با بررسی‌های انجام شده در سطح تهران حدود ۷۰ درصد از این کودکان خارجی بوده و تنها ۳۰ درصد از آنها ایرانی هستند و در سطح کشور نیز ۵۶ درصد از آنها خارجی و باقی ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه ساماندهی این کودکان نیاز به همکاری بین بخشی دارد، اظهار داشت: ساماندهی کودکان کار در خیابان امری اجتماعی است و نیازمند همکاری همه دستگاه از جمله وزارت کشور، قوه قضائیه، بهزیستی، شهرداری‌ها، حمایت‌های مردم و سازمان‌های مردم نهاد است.

قبادی دانا با بیان اینکه در تلاش هستیم تا بر اساس دستور وزیر کار، ساماندهی کودکان در تهران و البرز پیش از نوروز عملیاتی شود، عنوان کرد: سازمان بهزیستی آماده تفاهم و همکاری با همه دستگاه‌ها بوده و بودجه و تمهیدات لازم را نیز در دست دارد، به علاوه امیدواریم در فروردین و اردیبهشت ماه نیز طرح ساماندهی این کودکان در سطح کشور انجام شود.

وی با اشاره به برخی باندها در گسترش کودکان کار خیابانی اظهار داشت: متأسفانه برخی باندها در این زمینه وجود دارند که امیدواریم با تلاش قوه قضائیه موفق به مقابله با آنان شویم.

قبادی دانا با اشاره به تفاهم نامه‌ای که امروز میان سازمان بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان منعقد شد، اظهار داشت: این تفاهم نامه موجب هم افزایی دو دستگاه شده و با افزایش تأثیرگذاری مراکز مشاوره ازدواج، می‌تواند در تحکیم خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق مؤثر باشد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه اغلب مراکز مشاوره ازدواج و خانواده غیر دولتی است، اظهار داشت: البته در مناطق محروم مراکز دولتی وجود دارد و امیدواریم با هم‌افزایی در این زمینه همه افراد کشور بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. در استان‌ها نیز افراد تحت پوشش بهزیستی با مراجعه به این مراکز و دریافت یاری برگ می‌توانند از خدمات سه جلسه مشاوره رایگان بهره مند شوند.

وی در خصوص عیدی مددجویان تصریح کرد: مددجویان بهزیستی به دو بخش تقسیم می‌شوند، برخی از آنان قبل از تیر ۹۷ به سازمان پیوسته و بخشی از آنان پس از تیر شامل مجموعه بهزیستی شده‌اند. عیدی آنان که پیش از تیر ۹۷ شامل مجموعه شده‌اند پرداخت شده و برای قسمت دوم که پس از تیر به سازمان پیوستند که حدود ۵۰۰ هزار نفر بوده‌اند، هنوز تأمین اعتبار نشده است.

قبادی دانا تصریح کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز نسبت به تأمین اعتبار و پرداخت عیدی مددجویان اهتمام داشته و امیدواریم تا پیش از ایام نوروز موفق به پرداخت آن شویم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.