پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سید حسن خمینی در دیدار مسئولان جهاددانشگاهی:

در حوزه پژوهش باید الگوی مصرف اصلاح شود

امسال می توان درباره اصلاح الگوی مصرف در حوزه پژوهش اندیشه کرد، گرچه عنوان می شود که میزان کمی حدود 4 تا 8 دهم در صد تولید ناخالص ملی برای امر پژوهش در کشور هزینه می شود، ولی همین میزان هم در جای خود هزینه نمی شود و باید بررسی شود که چه مقدار از تولیدات ما اینگونه است که مطالب را از رو می نویسند و دوباره چاپ می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال اصلاح الگوی مصرف و تناسب آن با حرکتهای جهادی که در ابتدای انقلاب شکل گرفت، گفت: شکل گیری بنیادها، نهادها و جهاد دانشگاهی گامی برای اصلاح الگوی مصرف در روزگار خود بوده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی عصر امروز - چهارشنبه 19 فروردین 88 - در دیدار رییس و جمعی از اعضای هیات امنا ، معاونان، روسای واحدها و پژوهشکده های جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: امید است خداوند این نعمت بر آمده از انقلاب یعنی روحیه جهادی که در مجموعه جهاد دانشگاهی نیز وجود داشته را از جامعه ما نگیرد و روز به روز آن را بیشتر کند.
وی با بیان اینکه وقتی می گوییم حرکت جهادی، یعنی جهاد گر سعی می کند با صرف هزینه و منابع کمتر یا صحیح تر، نتایج بیشتری بگیرد، گفت: شکل‌گیری بسیاری از نهادها در سالهای آغازین نظام جمهوری اسلامی بر همین اساس بوده است.
وی با اشاره به اینکه هر مجموعه ای بعد از شکل گیری به تدریج تبدیل به یک جریان دیوان سالار می شود، گفت: مقابله با دیوان سالاری و سیستم اداری که ممکن است گریبانگیر هر مجموعه ای شود، نیازمند خون جهادی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با بیان اینکه امسال می توان درباره اصلاح الگوی مصرف در حوزه پژوهش اندیشه کرد، اظهار کرد: گرچه عنوان می شود که میزان کمی - حدود 4 تا 8 دهم در صد- تولید ناخالص ملی برای امر پژوهش در کشور هزینه می شود، ولی باید در مصرف همین میزان از بودجه هم در جای مناسب دقت شود.
وی افزود: باید بررسی شود که چه مقدار از تولیدات علمی اینگونه است که مطالب را از رو می نویسند و دوباره چاپ می کنند و به قول طلبه ها مطالب را گور به گور می کنند .
یادگار حضرت امام خمینی(س) با اشاره به فعالیتهای جهاد دانشگاهی به عنوان یک قطعه از پازل پژوهش کشور، عنوان کرد: خوب است بررسی شود که چه کارهای بزرگی با این میزان از هزینه ها، انجام شده و چرا سایر مجموعه های پژوهشی کشور به این نتایج دست نیافته اند که قطعا این مهم، گامی در جهت فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اصلاح الگوی مصرف و شایسته قدردانی است.
وی با بیان اینکه می توان الگویی از این حرکت را در اختیار فضای آموزشی و پژوهشی کشور قرار داد، افزود: در این مجموعه به خاطر خلوص نیت‌های جوانان دانشجو هزینه کمتری صرف و کار بهتری ارائه شده و حتی شاید نتایج بهتری هم در بر داشته و اگر چگونگی انجام این مهم تبیین شود، می تواند کمک رسان سایر مجموعه های پژوهشی کشور باشد تا آنها هم با این قیاس، خود را به نوعی اصلاح کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پایان یاد شهدای والا مقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بنیانگذار جمهوری اسلامی، همسر و فرزندان مرحوم ایشان و همه کسانی که در شکل گیری حرکتهای جهادی نقش داشته اند را گرامی داشت و افزود: لازم است از تمامی افراد و بزرگانی که حق زیادی بر مجموعه جهاد دانشگاهی داشته و پایه گذاران این نهاد بوده اند و آنچه که امروز از آن یاد می شود به نوعی حاصل تلاشهای آنها و شماست قدردانی کنیم.
بنابراین گزارش، در ابتدای این دیدار دکتر طیبی رییس جهاد دانشگاهی و دکتر گورابی رییس پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی در سخنانی به بیان دستاوردهای علمی و پژوهشی این نهاد پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.