پنج گزینه نهایی برای تصدی سمت شهرداری تهران مشخص شد.

به گزارش جماران، از بین 13 کاندیدای نهایی تصدی سمت شهرداری تهران با رای اعضای شورای شهر تهران رسول کشت پور، عباس آخوندی، پیروز حناچی، غلامرضا انصاری و کامل تقوی نژاد به عنوان 5 کاندیدایی که بایستی برنامه های خود را ارائه دهند انتخاب شدند. 

این 5 کاندیدا در موعد مقرر باید برنامه پیشنهادی خود را به اعضای شورای شهر تحویل دهند تا از بین آنها 2 گزینه در نهایت انتخاب شود. 

سوابق این 5 نفر به شرح زیر است: 

سید کامل تقوی نژاد:

سید کامل تقوی‌نژاد معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور است. تقوی‌نژاد پس از پایان تحصیلات خود در دانشکده علوم اجتماعی و مدیریت دانشگاه تهران به عنوان کارشناس اجتماعی در نخست وزیری مشغول به کار شد.

 وی پیش از این در سمتهای اجرایی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون وزیر تعاون در دولت خاتمی، عضو هیئت مدیره بانک سپه، مدیر عامل بانک سپه، رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان، مدیرکل در مجموعه وزارت کشور، وزارت جهاد سازندگی و سازمان ثبت احوال کشور، عضو هیئت مدیره شرکتهای سرمایه‌گذاری، بازرگانی و تولیدی بخش دولتی و مدیریت عاملی بانک سپه فعالیت کرده است.

غلامرضا انصاری

غلامرضا انصاری سال 1335 در فریمان به دنیا آمد. وی دارای مدارک دکتری علوم آزمایشگاهی، MPH  سالمندی و دکترای مدیریت رفاه اجتماعی است. شاید بتوان آغاز حضور او در عرصه سیاسی را نمایندگی مردم مشهد و کلات در دوره چهارممجلس شورای اسلامی دانست. وی از سال 1376 تا 1380 رئیس سازمان بهزیستی کشور بوده طراحی و اجرای بیش از 30 طرح در حوزه سلامت اجتماعی از جمله اقدامات او در بهزیستی است. انصاری همچنین سال 2005 تا 2008 سفیر ایراندر ترکمنستان بوده است.

حضور در چهارمین دوره شورای شهر تهران از دیگر سوابق این سیاستمدار اصلاح طلب و قائم مقام دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی است که از کاندیداهای تصدی شهرداری مشهد نیز توسط شورای شهر پنجم معرفی شده بود.

عباس آخوندی

آخوندی سال 1336 در نجف به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه علوی ایرانیان در زادگاه خود گذراند و چندی بعد به همراه خانواده به ایران نقل مکان کرد. او سال 1356 وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد و پس از آن به انگلستان رفت و در کالج رویال هالووی لندندر رشته اقتصاد سیاسی به ادامه تحصیل پرداخت  و موفق شد مدرک دکترای خود را دریافت کند.

وی وزیر راه و شهرسازی دولت های یازدهم و دوازدهم بود. پیش از آن نیز در زمان وزارت علی اکبر ناطق نوری، معاون سیاسی وزارت کشور، و بین سال های 1372 تا 1376 در دولت دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی وزیر مسکن و شهرسازی بوده است. قائم قام مدیر عامل صدا و سیما، عضو شورای عالی پول و اعتبار، عضو شورای رقابت از جمله سوابق او است و  همچنین از بنیانگذاران جهاد سازندگی به شمار می رود.

پیروز حناچی

پیروز حناچی، متولد سال 1343 و دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران و دکترای تخصصی معماری - مرمت شهری و باز زنده سازی شهرهای تاریخی از دانشگاه تهران است. از سوابق اجرایی وی می ‌توان به‌ معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی، دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری کشو، عضو شورای عالی ترافیک، رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی، معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورایعالی معماری و شهرسازی ایران اشاره کرد. وی هم اکنون معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران است.

 

رسول کشت پور

رسول کشت پور  سابقه بیش از ۱۵ سال فعالیت   مدیریت شهری با عنوان شهردار در شهر‌های مختلف استان تهران و ارومیه را دارد.

وی در حال حاضر مسئولیت شهرداری منطقه ۲ تهران را برعهده دارد.

کشت پور مدتی عهده دار سمت مشاور عالی سازمان و رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری کیش و همچنین رئیس هیئت مدیره شرکت پارس سازه تامین، وابسته به شرکت شستا بوده است.

گفتنی است، کشت پور دارای مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی و فوق دیپلم حقوق است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.