گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

گفت و گوی جماران؛

احمد خرم: الکترونیکی کردن، شفافیت و تامین کارمند کلید مبارزه با فساد است/ در کشور ما همه چیز پنهان است

رئیس سازمان نظام مهندسی تهران it محور کردن، شفافیت و کوتاه کردن سیستم اداری را برای از بین بردن فساد لازم و ضروری می داند.

به گزارش جماران؛ احمد خرم پس از انتخاب به عنوان مدیر برتر ارتباط گستر و شفافیت محور در چهاردهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی گفت:" یکی از دغدغه های اصلی من بعد از انقلاب پیشگیری و مبارزه با فساد بوده و هست. برای از بین بردن فساد از سیستم اداری، چند اتقاق لازم است. بحث اول آوردن نامه نگاری ها و مکاتبات اداری بر پایه it است. وقتی شما امور را الکترونیک کنید، آن را داخل یک جام شیشه‌ای قرار می دهید که از همه جهت دیده و کنترل می شود. در وهله دوم دستگاه باید به شفافیت اعتقاد داشته باشد. اگر این اعتقاد وجود نداشته بااشد، الکترونیک کردن کارها هم دردی را دوا نمی کند و تنها عده محدودی به آن دسترسی دارند که بازهم منبع فساد خواهد شد."

رئیس سازمان نظام مهندسی ادامه داد:" خیلی ها صحبت از مبارزه با فساد را مطرح می کنند اما در عمل متاسفانه اتفاقی نمی افتد و کاری صورت نمی پذیرد. متاسفانه در کشور ما همه چیز پنهان است. از طرح های جامع و مهم گرفته تا طرح احداث یک بلوار پنهان است. بنا براین از این طرح های پنهان عده ای رانت اطلاعاتی میخورند و هر سال متمول تر و سرمایه دارتر می شوند."

خرم در ادامه به دیگر عامل از بین برنده فساد اشاره کرد و گفت:" تامین افراد تصمیم گیر یکی دیگر از عواملی است که جلوی فساد را می گیرد. در حال حاضر مهندسان سابقه دار ما قدرت خریدشان یک سوم مهندسان خارجی است و این ضعف به وضوح منجر به فساد و مطرح شدن بحث رشوه و زیر میزی می شود."

خرم ادامه داد:" حاکمیت امروز بیش از هشت میلیون حقوق بگیر دارد که طبیعی است نمی تواند همه را تامین کند. پس باید مثل دولت چین، بخش اعظم آن ها را را به مرور به بخش خصوصی واگذار کند و از ما به التفاوت به وجود آمده، به بخش های توسعه ای و زیر ساختی برسد."

رئیس سازمان نظام مهندسی تهران کوتاه کردن روند سیستم و بوروکراسی اداری را هم از دیگر اقدامات لازم برای از بین بردن فساد عنوان کرد و گفت:" ما در نظام مهندسی امروز نامه ای را که چهل و پنج روز زمان و به مراجعه حضوری نیاز داشت، با یک درخواست الکترونیک و بروز حل کرده ایم. در سایر بخش ها هم اگر این اتفاق بیفتد، بخش اعظمی از فسادها از بین خواهد رفت."

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.