شب گذشته جلسه‌ای مشترک میان اعضای شورای شهر تهران با مجمع‌ نمایندگان مجلس این شهر درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان برگزار شد.

پایگاه خبری جماران: شب گذشته جلسه‌ای مشترک میان اعضای شورای شهر تهران با مجمع‌ نمایندگان مجلس این شهر درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان برگزار شد که طی آن از نامه معاونت حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهور رونمایی شد. نامه‌ای که رسماً اعلام کرد شهرداران نیز مشمول قانون منع بکارگیری بازنشتگان می‌شوند.

از زمانی که بازنگری در قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس مورد بررسی قرار گرفت زمزمه های رفتن شهردار جدید تهران نیز شنیده شد و با اینکه برخی امیدوار بودند تا نتایج تلاش نمایندگان مجلس از سوی شورای نگهبان رد شود، اما مصوبه جدید مجلس مورد تایید این شورا قرار گرفت.

قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران می‌شود

سیده فاطمه ذوالقدر نیز که در جلسه دیشب شورای شهر به عنوان یکی از نمایندگان مجلس حضور داشت، پس از پایان این جلسه به خانه ملت گفت: «نظر اکثریت نمایندگان بر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و اضافه نشدن استثناء به آن بود. »

وی افزود: «بنده و اکثریت بر این نظر بودیم که اگرچه شهردار محترم خدمات زیادی کرده و عملکرد خوبی داشتند و درست نیست شهردار مرتبا عوض شود ولی مهمتر از همه، احترام به قانون مصوب مجلس و اجرای آن است.»

محمود صادقی دنیز در حساب توئیتری خود نوشته است: «در جلسه مجمع نمایندگان و اعضای شورای شهر تهران گفتم اگرچه تغییر پیاپی شهردار مصلحت نیست و به شهر آسیب می‌زند اما مصلحت اجرای قانون بر هر مصلحت دیگری ترجیح دارد. به‌نظر اینجانب هیچ‌یک از توجیهاتی که برای استثنا کردن شهردار تهران از ق. منع بکارگیری بازنشستگان گفته‌اند موجه نیست.»

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران هم پس از جلسه شب گذشته، از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مشمولیت شهردار تهران در قانون منع بکارگیری بازنشستگان خبر داد. این در حالیست که یکی از اعضای شورای شهر در صفحه توئیتر خود با استناد به نامه اخیر معاونت حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور، شهرداران را مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می داند.

قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران نمی‌شود

همچنین خزانه‌دار شورای اسلامی‌شهر تهران در گفت و گو با ایلنا در این باره گفت: برداشت شورای شهر تهران این است که تفسیر قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران نمی‌شود بلکه شامل شهرداری می‌شود چراکه قانون اخیرالتصویب قانونی عام است درحالی که ما در رابطه با این موضوع قانون خاص موخر داریم.

سید حسن رسولی در حالی برداشت شورای شهر تهران را چنین مطرح می‌کند که الهام فخاری یکی دیگر از اعضای این شورا نظر دیگری دارد. وی در صفحه توئیتر خود در این‌باره نوشت: «محمد‌علی افشانی شهردار تهران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان است. معاون حقوقی رئیس‌جمهور هم اعلام کرد که شهرداران از جمله شهردار تهران مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شود. تابع قانون هستیم و هر چه در قانون باشد اجرایی می‌کنیم.»

به نظر می رسد که در وقت اضافه ی اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان تلاش های فراوانی برای باقی ماندن شهردار تازه کار تهران جریان دارد که با توجه به اختلاف نظر در میان منتخبان مردم در مجلس و شورای شهر، پیش بینی به فرجام رسیدن آنها دشوار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.