به گزارش ایرنا، محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در شورای اداری چایپاره که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: سالانه بیش از پنج میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه به صورت نابجا مصرف می شود در حالی که با مدیریت صحیح، این میزان به یک میلیارد مترمکعب کاهش می یابد.
وی با اشاره به صدور مجوز برای 40 هزار چاه طی سال های دور گذشته در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، اضافه کرد: این تعداد چاه، بلای جان دریاچه به شمار می رود و خشکی آن را رقم زده است.
وی آذربایجان غربی را استانی ثروتمند عنوان کرد و گفت: این استان هفت درصد معادن کشور از جمله معادن طلا و تتانیوم را در اختیار دارد، با تولید سالانه 6 میلیون تن انواع محصولات قطب کشاورزی کشور محسوب می شود و در مجاورت سه کشور همسایه ایران واقع است.
شهریاری به عقب ماندگی آذربایجان غربی در برخی از شاخص های توسعه هم اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته برخی شاخص های توسعه استان به سمت مثبت در حال حرکت بوده و به عنوان نمونه درصد برخورداری از گاز طبیعی از 36 درصد در سال های گذشته به 60 درصد در زمان حاضر رسیده است و سال آینده این برخورداری به 80 درصد می رسد.
وی به وجود تقاضاهای سرمایه گذاری خارجی و داخلی در استان هم اشاره کرد و افزود: با اینکه فضای اقتصادی کشور چندان خوب نیست اما تقاضاها در آذربایجان غربی زیاد است و فردا سه پروژه صنعتی بزرگ خارجی با 100 میلیون دلار سرمایه گذاری در ارومیه کلنگ زنی می شود.
به گزارش ایرنا چایپاره در 50 کیلومتری خوی، 200 کیلومتری مرکز استان/ارومیه/ و شمال آذربایجان غربی واقع شده است و 48 هزار نفر جمعیت دارد.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.