به گزارش ایرنا میرعلی اکبر بنی هاشمی روز دوشنبه در گردهمایی مدیران دستگاه های عضو شورای هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر در آذربایجان غربی که در زندان مرکزی ارومیه برگزار شد، با اشاره به کمک های مردمی در جشن های گلریزان افزود: در ماه مبارک رمضان امسال 19 جشن گلریزان در استان برگزار و 60 میلیارد ریال کمک تعهدی، منقول وغیرمنقول نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد.
وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شوند و تحقق آن را نیازمند همراهی مردم، خیران و دستگاه های اجرایی دانست.
وی اجرای برنامه های آموزشی و حرفه آموزی را از جمله مهمترین اقدامات اداره کل زندان ها برای اشتغال زایی زندانیان بیان کرد و ادامه داد: در این راستا 210 دوره آموزشی برای زندانیان و خانواده آنان طی یک سال گذشته برگزار شده است.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی تاکید کرد: توجه به سلامت روح و جسم مددجویان از اولویت های شغل زندانبانی است و به همین منظور روزانه تعدادی زندانی تحت درمان متادون قرار می گیرند تا این افراد بتوانند در زندان اعتیاد خود را ترک کنند.
بنی هاشمی بیان کرد: ارتقای معنویت در قالب توجه به قرآن آموزی، روخوانی، روانخوانی، حفظ قرآن، اشاعه بیش از پیش فرهنگ دینی واعتقادی با اقامه نمازهای جماعت از اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان های آذربایجان غربی است.
وی گفت: یکی از مهمترین عوامل ارتکاب جرم و بازگشت زندانیان به زندان، مشکلات مالی و شرایط بد اقتصادی خانواده آنان است و اشتغالزایی برای این افراد با همکاری نهادهای مختلف از جمله نهادهای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند زمینه جلوگیری از بروز جرم را فراهم کند.
به گزارش ایرنا در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی نیز در خصوص راهکارهای اشتغال زندانیان بحث و تبادل نظر کردند.
نزدیک به 500 نفر از زندانیان آذربایجان غربی به علت جرایم غیرعمد در زندان به سر می برند.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.