به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی تکاب روز دوشنبه در آیین بهره برداری از طرح های کشاورزی این شهرستان گفت:14 طرح این بخش با بیش از 11 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسیده است.
رضا افشاری نژاد افزود: هشت طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی، سه طرح برق رسانی به چاه آب، خط انتقال آب با لوله به اراضی زراعی به طول 2 هزار و 500 متر و طرح احداث استخر و مجتمع پرورش ماهیان سردآبی از مهمترین طرح های کشاورزی افتتاح شده در تکاب است.
وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ها بیش از 30 هکتار از زمین های کشاورزی و باغ های تکاب به صورت آبی کشت خواهد شد.
وی اضافه کرد: از مجموع 65 هزار هکتار از اراضی زراعی قابل کشت شهرستان تکاب، هفت هزار هکتار به صورت آبی و بقیه به صورت دیم کشت می شود.
همچنین هشت طرح عمرانی شامل اجرا و تکمیل طرح هادی، آسفالت معابر روستایی و ساماندهی مجتمع گردشگردی آبشار روستای قینرجه امروز افتتاح شد.
بخشدار تخت سلیمان در این زمینه گفت: برای اجرای این طرح ها بیش از 82 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با بهره برداری از آنها 2 هزار خانوار روستایی از خدمات زیربنایی بهره مند شدند.
صیاد شیرمحمدی افزود: همچنین برای ساماندهی و ایجاد روشنایی در مجتمع تفریحی آبشار روستای هدف گردشگری قینرجه بخش تخت سلیمان تکاب نیز بیش از 5 میلیارد ریال هزینه شده است.
طرح مقاوم سازی و بهسازی 60 واحد مسکونی روستایی در شهرستان تکاب با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با 10 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات پرداختی امروز به بهره برداری رسید.
اردوگاه دانش آموزی شهرستان تکاب در زمینی به مساحت 6 هکتار با 10 میلیارد ریال هزینه در روستای شیرمرد بخش تخت سلیمان افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، در هفته دولت امسال 30 طرح مختلف با 180 میلیارد ریال هزینه در تکاب به بهره برداری می رسد.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.