مهرعلی حق گویان روز یکشنبه در نشست مشترک بررسی تفاهم نامه همکاری بین اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با بیان اینکه اشتغال در کمیته امداد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی 45 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: 14 هزارمیلیارد ریال از این اعتبارات در نظر گرفته شده برای ایجاد فرصت شغلی، از طریق واحد‌های قرض الحسنه بانکی، 25 هزار میلیارد ریال از سرفصل اعتبارات مشاغل روستایی و 6 هزار و 600 میلیارد ریال از ناحیه اعتبارات امدادی تامین می‌شود.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال 30 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش ایجاد شده است.
مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: نداشتن مهارت فنی توسط افراد تحت پوشش یکی از عوامل مهم بیکاری در جامعه هدف کمیته امداد است که در راستای حل این مشکل، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مدل‌سازی زنجیره اشتغال بین اداره فنی حرفه‌ای و مراکز کاریابی نقش دارد.
به گزارش ایرنا، پنج میلیون نفر در کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور قرار دارند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنان از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 38 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شد که ارائه کمک های مشاوره ای بخشی از این وظایف است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.