به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، ۲۵۲ طرح عمرانی، اقتصادی ، تولیدی و تحقیقاتی کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۵۰۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بازدید از گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی

سهم اشتغال در بخش کشاورزی استان به ۴۰درصد برسد

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در آیین افتتاح این پروژه ها با اشاره به اینکه کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی استان است گفت: با وجود سهم۳۱ درصدی اشتغال استان در بخش کشاورزی، نیاز است سرمایه گذاری های لازم با توجه به مزیت نسبی و پتانسیلهای استان در این حوزه ارتقا و سهم اشتغال در این بخش تا ۴۰ درصد افزایش یابد.

شهریاری با تاکید بر لزوم حمایت از بخش کشاورزی با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور در وضعیت فعلی افزود: با توجه به مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه باید سالانه ۸ درصد در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه جویی شود که با به کارگیری روشهای نوین آبیاری و کشت ارقام مقاوم به کم آبی از این طریق حدود دوسوم آب مصرفی در این بخش صرفه جویی و به سوی دریاچه ازاد سازی می شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به وجود محدودیت منابع آبی استان ، با حمایت های مناسب از بخش کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی شاهد احیای مجدد دریاچه ارومیه و افزایش رونق اقتصادی استان در بخش کشاورزی باشیم .

مقام عالی استان ادامه داد: کشاورزی کم ریسک ترین بخش اقتصادی استان است که باید با مشارکت همگانی و تلاش مسئولان برای رسیدن به خودکفایی در تولیدات کشاورزی اهتمام بورزیم .

استاندار آذربایجان غربی در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد بانک کشاورزی استان در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال توسعه پایدار روستایی و عشایری به متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش و کسب مقام اول کشوری در این زمینه بیان کرد : امیدواریم با افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و حمایت مسئولان کشوری، شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان و افزایش سهم اشتغال جوانان در این بخش باشیم.

افتتاح طرح های کشاورزی

اشتغالزایی مستقیم ۴۴۴ نفر با افتتاح پروژه‌های کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت : ۲۶۵طرح عمرانی، اقتصادی ، تولیدی و تحقیقاتی کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

اسمعیل کریم زاده اظهارکرد : این طرحها ۱۷۸ طرح در زیر بخش آب و خاک، ۴۶ طرح عشایری، ۱۰طرح درزیربخش صنایع تبدیلی و غذائی، ۷ طرح مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری، ۵ طرح مدیریت تعاون روستائی، دو طرح تولیدات گیاهی ، یک طرح دربخش تولیدات دامی و ۳طرح در بخش شیلات را شامل می شود که در مجموع ۲۵۲ پروژه امروزبه طور همزمان بدست استاندار آذربایجان غربی افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: در مجموع ۱۳ پروژه از مجموع ۲۶۵ پروژه نیز با اعتبار بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال در ایام گرامیداشت هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی می شود.

وی تاکید کرد : این طرح ها شامل یک طرح پوشش بتنی کانال و یک طرح تأمین آب و آبرسانی آشامیدنی عشایر و یک طرح مرمت و بازسازی ایل راه عشایری و ۱۰ طرح آبخیزداری در شهرستان های چالدران، ماکو و دیگر شهرستان های استان است.

وی با بیان اینکه شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران، شعار هفته دولت در سال ۹۷ انتخاب شده است، افزود: از مجموع اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرحها، بیش از ۶۵ میلیارد ریال آن مربوط به منابع اعتباری دولتی، بیش از ۲۷۵میلیارد ریال آورده شخصی سرمایه گذاران وبیش از ۴۳ میلیارد ریال نیز مربوط به تسهیلات بانکی اعطایی به متقاضیان سرمایه گذاری است .

وی بیان کرد : با بهره برداری از این طرحها برای تعداد ۴۴۴ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود و تعداد ۱۱۲۲۱ خانوار روستایی و عشایری از عواید افتتاح این طرح ها بهره مند می شوند.

کریم زاده با تاکید بر لزوم دانش محور شدن بخش کشاورزی استان ،خاطر نشان کرد: استفاده از روش ها و سیستم های نوین آبیاری موجب افزایش راندمان آبیاری و اقزایش تولید و ارتقای سطح درآمد و رفاه کشاورزان می شود.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 997960
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.