حجت الاسلام ناصر خدایاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد، 246 اثر مربوط به شاعران آذربایجان غربی است.
وی اضافه کرد: 33 نفر از ارسال کنندگان آثار به جشنواره زن و 214 نفر مرد هستند.
وی ادامه داد: آثار ارسالی به جشنواره نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش نشان می دهد.
حجت الاسلام خدایاری افزود: همچنین از 17 استان کشور از جمله تهران، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام، مازنداران، خراسان رضوی، همدان، زنجان، قم و اردبیل آثاری به سیزدهمین جشنواره شعر رضوی رسیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه 20 اثر نیز از کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان به جشنواره رسیده است، افزود: بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، شبکه جهانی سحر، دفتر امام جمعه ارومیه، کانون مداحان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله نهادهای همکاری کننده با این جشنواره هستند.
وی زمان برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی را دهم شهریورماه جاری اعلام کرد.
حجت الاسلام خدایاری به جشنواره تئاتر نیز اشاره کرد و گفت: 12 اثر به سی امین جشنواره تئاتر رسید که از این تعداد، هشت اثر مربوط به شهرستان ارومیه و چهار اثر مربوط به شهرستان های تکاب، مهاباد و میاندوآب بود.
وی افزود: زمان برگزاری جشنواره از ششم تا هشتم شهریورماه و در محل مجتمع فرهنگی هنری ارومیه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری 10 مرداد ماه سال گذشته در ارومیه برگزار شد و ۳۷۱ اثر داخلی و۴۴ اثر خارجی به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده که آثار داخلی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، قم، مشهد و شیراز بوده و آثار بخش خارجی را نیز اشعاری از شاعران ترک زبان کشورهای ترکیه ، آلمان ، جمهوری آذربایجان و عراق بود.
همچنین بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی نیز طی سال گذشته و از 14 تا 16 شهریور در ارومیه برگزار شد.
'به مناسبت ورود اشکان' به نویسندگی 'پوریا کاکاوند' و کارگردانی سامان حسن زاده، 'کافه سایه' به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی مهرداد سعادت، 'شب نامه' به نویسندگی بهزاد آقا جمالی و کارگردانی مشترک نوید پیروز نیا و پیمان سلیمانی، 'آناتومی تنهایی' به نویسندگی و کارگردانی حامد محبی، 'قاراپاپاق گلینی' به نویسندگی علی صابر رضایی و کارگردانی مشترک علی صابر رضایی و حسن رجبی نمایش هایی بود که از ارومیه به جشنواره تئاتر آذربایجان غربی راه پیدا کرد.
'لطفا بیدارشو دکتر' به نویسندگی و کارگردانی 'فریبرز یاریجانی' از میاندوآب، 'دامغالی دنیز' به نویسندگی و کارگردانی 'اکبر محمدی' از نقده و 'گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند' به نویسندگی 'رسول بانگین' و کارگردانی 'کوروش انتظاری' از پیرانشهر نیز در این جشنواره حضور پیدا کرد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.