محمد مهدی شهریاری روز یکشنبه در آیین افتتاح 178 طرح آب و خاک بخش کشاورزی آذربایجان غربی افزود: کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی استان است و 31 درصد سهم اشتغال این منطقه به این بخش تعلق دارد.
وی ادامه داد: تلاش مردم و مدیریت بخش کشاورزی باید به سمت استفاده از تکنولوژی های نوین سوق یابد که این امر می تواند به تولید بیشتر محصولات استراتژیک با صرفه جویی در مصرف آب کمک کند.
وی اضافه کرد: بخش اعظمی از آب کشور در کشاورزی مصرف می شود و در استان نیز حدود پنج میلیارد متر مکعب آب در زمان پر آبی دریاچه ارومیه در این بخش مصرف می شد.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به وضعیت کم آبی دریاچه ارومیه طبیعی است که باید مصرف آب در بخش کشاورزی را با به کارگیری روش های نوین آبیاری کنترل کرد و این امر زمانی محقق می شود که الگوی کشت در بخش کشاورزی تغییر اساسی و بنیادین داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم تجاری‌سازی بخش کشاورزی در استان، ادامه داد: بخش کشاورزی تنها بخشی است که وابستگی کمتری به منابع ارزی دارد.
شهریاری گفت: مهم ترین و مطمئن ترین منابع کسب درآمد کشور در سال های گذشته نیز درآمدهای غیرنفتی بوده که در این میان بخش کشاورزی نقش مطلوبی را ایفا کرده و توانسته ارزش افزوده بالایی را ایجاد کند.
وی اضافه کرد: بخش کشاورزی کمتر تحت تاثیر نوسانات ارزی و خارجی قرار می گیرد و به عنوان یک پشتوانه خوب در اقتصاد مطرح است.
به گزارش ایرنا 178 پروژه مدیریت آب و خاک بخش کشاورزی استان با اعتبار 172 میلیارد ریال به مساحت یکهزار و 100هکتار، اشتعالزایی و تثبیت اشتغال 313 نفر و بهره مندی 665 خانوار روستایی در هفته دولت به بهره برداری رسید.
آیین نمادین افتتاح طرح ها در روستای جهتلوی ارومیه برگزار شد.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.