اسمعیل کریم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این طرح ها 178 طرح در زیر بخش آب و خاک، 46 طرح عشایری، 10 طرح در زیربخش صنایع تبدیلی و غذایی، هفت طرح مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری، پنج طرح مدیریت تعاون روستایی، 2 طرح تولیدات گیاهی، یک طرح در بخش تولیدات دامی و سه طرح در بخش شیلات را شامل می شود.
وی با بیان اینکه شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران، شعار هفته دولت در سال 97 انتخاب شده است، اضافه کرد: از مجموع اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرح ها، بیش از 65 میلیارد ریال در قالب منابع اعتباری دولتی، 275 میلیارد ریال آورده شخصی و بیش از 43 میلیارد ریال نیز مربوط به تسهیلات بانکی اعطایی به متقاضیان سرمایه گذاری است.
وی با اشاره به جزئیات طرح های قابل افتتاح در هفته دولت بیان کرد: اجرای آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب، لایروبی قنوات، گلخانه سبزی و صیفی و مرکز تولید و فراوری بذرهای اصلاح شده از طرح های آماده افتتاح است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: مرمت و بازسازی ایل راه عشایری، احداث آبشخور بتنی و بهسازی چشمه، احداث دیوار ساحلی و آب نما، طرح جایگزینی سوخت فسیلی، طرح آبرسانی سیار، طرح های آبخیزداری و بوته کاری، باسکول و غرفه محصولات دامی نیز از سایر طرح های افتتاحی در این هفته است.
کریم زاده گفت: واحد گوساله پرواری، پرورش ماهی، طرح انبارداری و نگهداری مواد غذایی در سردخانه دمای بالای صفر و بسته بندی خشکبار، حبوبات و عسل از جمله دیگر طرح های این بخش به شمار می رود/
وی افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای 444 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی و 11 هزار و 221 خانوار روستایی و عشایری از عواید افتتاح این طرح ها بهره مند می شوند.
وی بیان کرد : در مجموع 13 پروژه از مجموع 265 پروژه با اعتبار 43 میلیارد ریال در ایام گرامیداشت هفته دولت با حضور مسوولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: این طرح ها شامل یک طرح پوشش بتنی کانال و یک طرح تأمین آب و آبرسانی آشامیدنی عشایر و یک طرح مرمت و بازسازی ایل راه عشایری و 10 طرح آبخیزداری در شهرستان های چالدران، ماکو و دیگر شهرستان های استان است.
کریم زاده با بیان اینکه بیشترین تعداد طرحهای افتتاحی مربوط به مدیریت آب و خاک است ، بیان کرد: 178 پروژه از مجموع 252 پروژه قابل افتتاح، در مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی اجرا شده است.
وی گفت: اعتبار هزینه شده در این بخش 172 میلیارد ریال و اشتغال ایجاد شده برای 313 نفر به صورت مستقیم است.
وی با اشاره به رونمایی از چهار طرح تحقیقاتی در بخش کشاورزی، گفت: در هفته دولت امسال چهار مورد رونمایی از ارقام نخود، کلون انگور، روش برتر پیوند گردو و 2 پایه هیبرید بیماری سرطان انگور نیز صورت خواهد گرفت.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره تخلف صورت گرفته در شرکت غله آذربایجان غربی گفت: مشکلی در امر بازرسی رخ داده و موضوع تخلف شرکت غله تا زمانی که قطعی نشده قابل اعلام نیست.
وی با بیان اینکه پرونده همچنان باز است، بیان کرد: تخلف رخ داده در شرکت غله استان توسط سازمان بازرسی بررسی و برای ادامه مراحل به مرجع قضایی ارسال شده است.
کریم زاده افزود: تا زمانی که موضوع پرونده اثبات نشود نمی‌توان نظر قطعی در مورد تخلف داد و در مسیر بررسی دادگاه است و نتیجه بررسی هرچه باشد، می پذیریم.
وی ادامه داد: اگر تخلفی حتی به اندازه یک دانه گندم اثبات شود وظیفه خود می‌دانم که در حد امکان و حدود خود برخورد کنم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درباره انباشت میوه ها در کنار جاده ها افزود: محصول درجه یک و برتر باغات هرگز در کنار جاده‌ها ریخته نمی شود.
کریم زاده اضافه کرد: همه محصولات کنار جاده در استان شامل محصولات صنعتی و زیردرختی می‌شود که برای تبدیل به کنسانتره به کارخانجات منتقل می‌شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 235 هزار بهره بردار عرصه کشاورزی است که سالانه 6 میلیون تن انواع محصولات تولید می کنند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.