محمدمهدی شهریاری جمعه شب در جشنواره ملی عشایری آذربایجان غربی افزود: این طرح ها شامل 616 طرح عمرانی، 15 طرح اقتصادی و 176 طرح کشاورزی است.
وی اضافه کرد: 20 هزار و 261 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های عمرانی و سرمایه گذاری برای اجرای پروژه های اقتصادی در‌ این استان هزینه شده است.
وی افزود: همچنین 82 طرح عمرانی همزمان با هفته دولت کلنگ زنی می شود که برای اجرای آنها 2 هزار و 584 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به منابع غنی استان در حوزه های مختلف بیان کرد: این استان یکی از ثروتمندترین مناق کشور است ولی به دلایل مختلف در بسیاری از شاخص های توسعه از جمله سلامت، برخی از حوزه های آموزش و پرورش، راه روستایی و درآمد سرانه در رتبه های پایین کشور قرار دارد .
شهریاری ارتقای بهره مندی مردم از گاز طبیعی تا 80 درصد در سال آینده، آسفالت و بهسازی بیش از 500 کیلومتر راه روستایی و افتتاح چندین بیمارستان را از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه آذربایجان غربی برشمرد و ادامه داد: با بسته شدن راه رانت خواران در حوزه سوخت نیز از سوء استفاده میلیاردی در استان و هزار میلیاردی در کشور جلوگیری شد که دستاوردی بزرگ است.
وی گفت: در حالی که پیش از این سالانه حدود 200 میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش سهمیه سوخت به حساب استانداری واریز می شد، با توقف رانت و فساد تنها در یک ماه حدود 220 میلیارد ریال درآمد از این محل جهت بهبود معیشت مرزنشینان به خزانه واریز شده است.
وی بیان کرد: از محل توقف این رانت، 80 هزار خانوار روستایی که در 20 کیلومتری مرزهای استان ساکن هستند از بیمه حوادث برخوردار می شوند.
به گزارش ایرنا، هفته دولت از روز گذشته در کشور آغاز شده و تا پنجشنبه این هفته ادامه دارد.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.