ناصر امیری شامگاه سه شنبه در نشست شورای اداری میاندوآب بیان کرد: این طرح ها شامل 50 طرح عمرانی با 400 میلیارد ریال هزینه و چهار طرح سرمایه گذاری با 100 میلیارد ریال اعتبار است.
وی افزود: آغاز طرح ساماندهی رودخانه زرینه رود و بهره برداری از 14 طرح توسط شهرداری میاندوآب از جمله برنامه های هفته دولت در این شهرستان است.
وی گفت: 6 طرح مخابراتی، 11 طرح برق رسانی، یک باب زمین ورزشی شامل چمن مصنوعی اداره تعاون روستایی، هشت طرح آبیاری نوین و گاز رسانی به 31 روستا در بخش های باروق و مرکزی طی این هفته در این شهرستان بهره برداری می شود.
وی افزود: همچنین هنرستان کشاورزی شهر باروق، طرح آبرسانی به 29 روستای بخش مرکزی، افتتاح مساکن مددجویی کمیته امداد و بهزیستی، افتتاح سالن های ورزشی و شهربازی، طرح های کشاورزی و بهداشتی از جمله برنامه های هفته دولت در میاندوآب خواهد بود.
فرماندار میاندوآب در ادامه با اشاره به آیین بزرگداشت 'سالروز بازگشت آزادگان به میهن' در این شهرستان، تاکید کرد: در این مراسم از تریبون هایی که برای سخنرانی استفاده می شود، باید حافظ وحدت بود، چرا که شهیدان و ایثارگران متعلق به همه مردم است و باید از این مراسم ها سوء استفاده سیاسی نشود زیرا خانواده های شهدا و ایثارگران فراجناحی هستند و نباید این عزیزان را به مسائل سیاسی و حزبی وارد کنیم.
امیری با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت به مردم گفت: هم اکنون گاز رسانی به 70 درصد روستاهای شهرستان میاندوآب اجرا شده و 30 درصد باقیمانده نیز در دست اجراست.
وی بیان کرد: به رغم محدودیت های اعتباری در کشور از سال 1393 به بعد در این شهرستان، 44 مدرسه احداث و تحویل آموزش و پرورش شده و 6 مدرسه با 93 کلاس درس با مساحت 9 هزار و 421 مترمربع در این شهرستان در حال احداث است که در سال تحصیلی جدید افتتاح می شود.
وی افزود: برای ساخت این مدارس 65 میلیارد ریال اعتبار توسط دولت و 15 میلیارد ریال توسط خیران هزینه می شود.
امیری همچنین با اشاره به موضوع دفن پسماند شهر میاندوآب بیان کرد: دولت برای انتقال محل دفن پسماند به مکان جدید اعتبار اختصاص داده است، هر چند که در این رابطه توسط شهرداری تلاش های زیادی شده، اما با بودجه ای که در اختیار شهرداری و شورای شهر است باید محل دفن پسماند شهری به مکان جدید انتقال یابد و اگر منتقل نشود، بودجه تخصیص یافته جذب نمی شود و به تبع آن اگر شهرداری نمی تواند آن را عملی کند باید علت به مردم گفته شود.
فرماندار میاندوآب اضافه کرد: در این زمینه بودجه آماده و محل هم مشخص است و اکنون معلوم نیست به چه بهانه ای انتقال نمی یابد و هر گونه تعلل در این باره قابل قبول نیست.
وی با اشاره به تحریم اقتصادی کشور، گفت: نباید اجازه سوء استفاده به اخلالگران اقتصادی داد تا از آب گل آلود ماهی گرفته و در بازار اختلال ایجاد کنند و در این راستا نیز سه قوه با یکدیگر هماهنگ عمل می کنند تا نقشه دشمنان در این باره نقش بر آب شود.
فرماندار میاندوآب با اشاره به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید، بیان کرد: اتاق اصناف و مسئولان شهرستان میاندوآب باید بر بازار عرضه پوشاک، کیف و کفش مدارس نظارت جدی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، امسال 521 میلیارد و 590 میلیون ریال بودجه برای اجرای 157 طرح شامل 84 طرح نیمه تمام، 56 طرح مستمر و 17 طرح مطالعاتی و خدماتی در شهرستان میاندوآب اختصاص یافته است.
شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.
9871/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.