'آریا بوکانی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داوطلبان کنکور و دانش آموزانی که نمی توانند در دوره های تقویتی کنکور موسسه های مختلف شرکت کنند، نگران نباشند چون تسلط به کتاب های درسی، تلاش، پشتکار و اعتماد به نفس کلید موفقیت در کنکور سراسری است.
وی در خصوص نحوه آماده شدن برای کنکور سراسری و کسب رتبه 15 کنکور، بیان کرد: از اول دبیرستان نسبت به آمادگی کنکور سراسری برنامه ریزی داشتم به طوری که سه تا 4 ساعت در روز مطالعه می کردم.
بوکانی ادامه داد: چهار سال در مدرسه تیزهوشان‌ مهاباد تحصیل کردم و با توجه به برنامه‌ریزی که از چند سال قبل داشتم مطمئن بودم یکی از برترین‌های کنکور سراسری 1397 خواهم شد.
وی با بیان اینکه از اول دبیرستان راه و هدف خود را انتخاب کرده است، بیان کرد: هرسال که به کنکور نزدیک تر می شدم، درس خواندن را جدی تر دنبال می کردم و در سال سوم دبیرستان به طور متوسط روزی هفت ساعت مشغول درس خواندن بودم.
وی ادامه داد: سال آخر هم با جمع بندی معلومات دبیرستان به طور متوسط روزانه 12 ساعت مطالعه می کردم.
بوکانی یادآور شد: مطالعه و درس خواندن من بطور پیوسته و مداوم بود و هیچ وقت نشد که از درس هایم فاصله بگیرم و برای رسیدن به هدفم تلاش و پشتکار داشتم.
بوکانی در رابطه با انتخاب رشته مورد علاقه اش در دانشگاه گفت: رشته برق و کامپیوتر را به یک میزان علاقه دارم و درصدد انتخاب و مشورت یکی از این رشته ها برای تحصیل در دانشگاه هستم.
دانش آموز مهابادی با بیان اینکه خانواده اش نقش اساسی در کسب این رتبه را داشتند، گفت: پدر و مادرم هر منبع و کتابی که می خواستم از من دریغ نمی کردند و برنامه هایشان را با من تنظیم می کردند و هر وقت نیاز بود با هم گفت و گو می کردیم و این در بهبود روحیه من نقش بسیار مهمی داشت.
رتبه 15 کنکور سراسری ریاضی و فیزیک سال 97 بیان کرد: امکانات رفاهی دیگر شامل گوشی همراه، کامپیوتر و حتی بازی های رایانه ای در اختیار من بود ولی چون هدف داشتم خودم اجازه نمی دادم که این وسایل به درس خواندنم لطمه بزند.
بوکانی با بیان اینکه در طول دوران آمادگی برای شرکت در کنکور کمتر برای ورزش و تفریح وقت گذاشته است، گفت: ورزش و تفریح به نظرم برای تک بعدی و منزوی بار نیامدن لازم است تا شادابی و سلامت لازم را برای فعالیت های درسی مهیا کند.
وی به داوطلبانی هم که نتوانستند نتیجه مطلوب را کسب کنند، توصیه کرد: داوطلبان به تلاش خود ادامه دهند و در این مسیر بیشتر از نتیجه به نوع عملکرد خود تمرکز کنند.
رییس اداره آموزش و پرورش مهاباد نیز گفت: امسال سه هزار و 309 دانش آموز مهابادی در کنکور سراسری سازمان سنجش شرکت کردند.
'کامبیز شاوله' ادامه داد: آریا بوکانی متولد 1379 از مهاباد با رتبه 15 در رشته ریاضی فیزیک دارنده بهترین رتبه کنکور سراسری در این شهرستان است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مصاحبه کننده: جمیل آزادمنش
9903/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.