یعقوب مزرعه لی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ضرایب کاهشی مالیات بر ارزش افزوده برای 17 مورد فعالیت از جمله بنکداری، فروشندگان آهن و نمایشگاه های خودرو مشخص شده است و صاحبان این فعالیت ها می توانند از این فرصت، بیشترین استفاده را داشته باشند.
وی اضافه کرد: این ضریب برای بنکداران و عمده فروشان انواع اسباب بازی 9 درصد، بنکداران و عمده فروشان عینک، قطعات و لوازم مربوط هشت درصد، بنکداران و عمده فروشان کارت شارژ و سیمکارت 2 درصد و صاحبان نمایشگاه های خودرو، بنکداران و عمده فروشان رایانه و ماشین های اداری و قطعات لوازم یدکی مربوطه پنج درصد در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: فروشندگان آهن آلات، بنکداران و عمده فروشان مواد غذایی، آجیل و خشکبار، بنکداران و عمده فروشان لوازم و قطعات یدکی خودرو، موتورسیکلت، سه چرخه موتوری و دوچرخه و بنکداران و عمده فروشان لوازم خانگی نیز از ضریب کاهشی 6 درصدی می توانند استفاده کنند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: ضریب کاهشی مالیات بر ارزش افزوده برای بنکداران و عمده فروشان پوشاک، کیف، کفش و پارچه، بنکداران و عمده فروشان لوازم بهداشتی و آرایشی، بنکداران و عمده فروشان محصولات لاستیکی و پلاستیکی و همچنین بنکداران و عمده فروشان انواع ساعت و لوازم یدکی هفت درصد در نظر گرفته شده است.
مزرعه لی گفت: هدف از این اقدام تکریم مؤدیان و حل مشکلات مؤدیانی است که قادر به مستندسازی اعتبارات خرید خود نیستند.
وی افزود: با اعمال این ضرایب کاهشی، میزان مالیات بر ارزش افزوده پرداختی مؤدیان تا حد چشمگیری کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا این ضرایب کاهشی در راستای اجرای دستورالعمل بند 'و' تبصره 6 قانون بودجه سال جاری مبنی بر اختیارات سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص اعمال ضرایب کاهشی ارزش افزوده برای گروه هایی از مؤدیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است.
اعمال این ضرایب کاهشی می تواند در کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده همه این اقلام اثرگذار باشد.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.