منصور جلایر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآورده های کشاورزی، آبمیوه، کنسانتره، لنت ترمز، سیم و کابل، قند و شکر مهمترین اقلام صادراتی دارای گواهینامه از اداره کل استاندارد آذربایجان غربی طی سال جاری بوده است.
وی اضافه کرد: این اقلام بیشتر به کشورهای آسیای میانه، اوکراین، روسیه، ترکیه، عراق و آلمان صادر شد.
وی بیان کرد: حفظ بازارهای هدف، جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب و مقبولیت بیشتر این کالاها در کشورهای مقصد از جمله اهداف کیفیت سنجی کالاهای صادراتی است.
وی همچنین از صدور چهارهزار و 376 گواهی مربوط به کالاهای وارداتی طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: عمده کالاهایی که در زمان واردات مورد آزمایش کنترل کیفی قرار گرفته و برای آنها گواهینامه وارداتی صادر شده شامل مواد اولیه و واسط کارخانجات، قطعات خودرو، مواد غذایی، گندم، برنج، چای، لوازم خانگی، مواد ساختمانی و صنایع شیمیایی است.
جلایر افزود: بیشتر این کالاها از کشورهای ترکیه، روسیه و کشورهای آسیای میانه وارد آذربایجان غربی شده است.
وی بیان کرد: همه کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری در مبادی ورودی به استان توسط بازرسان اداره کل استاندارد آذربایجان غربی کنترل شده و در صورت تایید نشدن، مقدمات بازگرداندن این کالاها فراهم می شود.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: از یکهزار و 227 واحد تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان، یکهزار و 77 واحد فعال و 149 واحد غیر فعال است.
وی ادامه داد: تعداد فرآورده های تولیدی مشمول استاندارد اجباری در آذربایجان غربی یکهزار و 394 فقره بوده که از این تعداد یکهزار و 171 مورد دارای پروانه و 223 مورد نیز فاقد پروانه است.
به گزارش ایرنا بیش از یکهزار پروانه معتبر کاربرد علامت استاندارد در آذربایجان غربی وجود دارد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.