به گزارش ایرنا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز دوشنبه در حاشیه امضای این تفاهم نامه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه روزانه یک پرواز رفت و برگشت در مسیر ماکو – تهران و یک پرواز رفت و برگشت در مسیر ماکو – مشهد به پروازهای این فرودگاه اضافه می شود.
غلامرضا سلیمانی اضافه کرد: هم اکنون پروازهای شرکت سپهران چهار روز در هفته از ماکو به تهران و بالعکس برقرار است.
وی با تاکید بر اینکه پرواز های جدید از 15 شهریور سال جاری برقرار می شود، بیان کرد: با هدف تسهیل عبور و مرور سرمایه‌گذاران و تجار ترکیه ای بزودی پروازهای ماکو – استانبول نیز راه اندازی می شود.
سلیمانی انتقال بار از طریق ترانزیت هوایی از فرودگاه ماکو را نیز ممکن دانست و اظهار داشت: زمینه برای صادرات و واردات بار از طریق فرودگاه ماکو فراهم و آشیانه هواپیما نیز توسط شرکت هواپیمایی اروند در فرودگاه ماکو احداث می شود.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.