علی فیروز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعضا در چهار ماهه نخست سال جاری چهار هزار و 738 جلد کتاب را از این کتابخانه ها به امانت بردند.
وی اضافه کرد: اعضای کتابخانه صالح خدادوست سلماس در این مدت 835 جلد کتاب را مطالعه کردند و در این بازه زمانی پیشگام کتابخوانان کتابخانه های روستانی استان شدند.
وی ادامه داد: 11 باب کتابخانه روستایی به عنوان پاتوق های فرهنگی روستا در 6 شهرستان این استان خدمات کتاب محور را به علاقه مندان مطالعه ارائه می کنند.
وی بیان کرد: به روزرسانی کتاب ها و مجلات، ارائه خدمات غیر حضوری از طریق نرم افزار سامان نظیر عضویت، جستجوی منابع و رزرو کتاب از جمله خدمات این کتابخانه ها به شمار می رود.
به گزارش ایرنا در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید 66 کتابخانه عمومی در آذربایجان غربی وجود داشت، دولت یازدهم با اولویت قرار دادن توسعه کتابخوانی در مناطق روستایی و محروم، تعداد کتابخانه ها را به 70 باب در این استان رسانده است.
نهاد کتابخانه های عمومی این استان از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه های مشارکتی حمایت می کند؛ 66 هزار نفر در استان در کتابخانه های عمومی و مشارکتی عضویت دارند که سهم کتابخانه های عمومی نزدیک به 57 هزار نفر عضو است.
استاد شهریار، افق دانش، بهروز زارع، شهدای کشتیبان و یار مهربان پنج کتابخانه روستایی شهرستان ارومیه است؛ کتابخانه های امام رضا (ع) در چایپاره، شهید آوینی در پیرانشهر، صالح خدادوست و محمد قمری در سلماس، اندیشه در شاهین دژ و خوارزمی در میاندوآب دیگر کتابخانه های روستایی آذربایجان غربی است.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.