رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورا اسلامی شهر ارومیه از اختصاص قطعه ای برای مشاهیر و هنرمندان ارومیه  در باغ رضوان خبرداد.

محمد رضا علیزاده امام زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی  درخصوص اینکه چرا تاکنون قطعه ای برای هنرمندان و مشاهیر ارومیه اختصاص داده نشده است گفت: شورای شهر و شهرداری علاقه زیادی به تاسیس قطعه هنرمندان برای تکریم جایگاه هنرمندان شهر داشت که مهمترین مسئله در تاخیر تاسیس این طرح نبود مکان و قطعه ای خالی برای دفن مشاهیر متوفی است که با جلسات متعددی که برگزار شد این مشکل حل شده است.

علیزاده با تاکید بر اینکه جلسات متعددی با حضور نمایندگان دستگاه های ذیصلاح به منظور تعین مصادیق مشاهیر برگزار شده است تصریح کرد: ارگان های دخیل، موظف شدند به معرفی جوایز و نشان هایی که ملاک عمل برای تشخیص مفاخر شهر ارومیه است تا در تنظیم آیین نامه لحاظ شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورا اسلامی شهر ارومیه خاطر نشان کرد: پس از تنظیم و تصویب آیین نامه توسط شورا شهر ارومیه ، سازمان آرامستان موظف است قطعه زمینی را برای دفن مشاهیر و هنرمندان ارومیه اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ طرحی درخصوص پردیس سینمایی در شورای شهر ارومیه تصویب نشده است اظهار کرد: بنظر می رسد طی برنامه های آتی شورا شهر و شهرداری از ظرفیت های پادگان لشگر 64 که تهیه طرح آن دردست مشاور است برای پردیس سینمایی استفاده شود.

علیزاده با اشاره به اینکه 49 درصد از اراضی پادگان لشگر 64 در دست شهرداری خواهد بود افزود: می توان در کنار باغ موزه هایی که در این اراضی احداث خواهند شد پردیس سینمایی با هدف بالابردن وزن فرهنگی شهر و تبلور هنرهایی هفتگانه در ارومیه و استان در نظر گرفت.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورا اسلامی شهر ارومیه وضعیت  سینماهای ارومیه   را نامناسب دانست و گفت: احداث پردیس سینمایی برای بالا بردن سطح فرهنگی، جذب مخاطب به سینماها و مهمتراز همه برای توسعه گردشگری شهر لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: با وجود پردیس سینمایی علاوه بر بهره برداری دوستداران هنر، ترویج فرهنگ و هنر بومی، تقویت علایق شهروندان و بالا بردن سطح توقعات هنری آنان که باعث رقابت روز افزون در فعالیت های فردی می گردد، می توان جشنواره های مختلفی را نیز در سطح ملی میزبانی کرده و بدین شکل بین خرده فرهنگ های کشور، زبان تعامل و گفت و گو برقرار نموده و حتی از این طریق امتیاز گردشگری شهر را بالا برد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.