به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی روز یکشنبه در آیین بازدید از جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه مجموعه دانشگاهی باید در تحقق منویات رهبری به نحو شایسته عمل کند، اضافه کرد: دانشگاه برای حرکت در مسیر توسعه کشور به جهادگران عرصه علم نیاز دارد.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از نیروهای جوان و متخصص در سطح مدیریتی کشور باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها به ضرورت حضور جوانان متعهد و متخصص در عرصه مدیریتی کشور تاکید کرده اند.
امام جمعه ارومیه با بیان اینکه امام راحل اوایل انقلاب با کیاست و درایت خود نهادهایی چون جهاد دانشگاهی، کمیته امداد مام خمینی (ره) و بسیج به عنوان یک نهال در بدنه کشور ایجاد کرد.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک درخت پربار برکت های بسیاری تاکنون داشته است و با حداقل بودجه توانسته ضمن درآمدزایی، برای جامعه نیز برکت های مفیدی داشته باشد.
رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز به چاپ 17عنوان کتاب تخصصی در این دانشگاه طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت 13 هزار دانشجو از برنامه های فرهنگی جهاد دانشگاهی استان بهره مند شده اند.
ولی عاقلی بیان کرد: راه اندازی پارک علم و فناوری تخصصی کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و راه اندازی پژوهشکده توسعه فناوری های سبز از جمله برنامه های این نهاد در برنامه ششم توسعه است.
به گزارش ایرنا، جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی تنها 20 درصد بودجه خود را از دولت دریافت می کند و بیش از 450 کارمند، هیات علمی و پژوهشگر همکار دارد؛ ولی عاقلی بیش از 17 سال است که ریاست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی را برعهده دارد.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.