رسول اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره برداری از این تصفیه خانه یکی از مطالبه های اصلی مردم منطقه و ساکنان مساکن مهر است که عملیات اجرایی فاز اضطراری این طرح در سال 1394 برای جمعیت 45 هزار نفری آغاز شد.
وی اضافه کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصدی عملیات سیویل سازه های فرآیندی تصفیه خانه، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ، در حال حاضر پروژه در بخش تهیه و نصب تجهیزات فعال قرار گرفته است و بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر310 میلیارد ریال در حال اجرا بوده و 220 میلیارد ریال از این اعتبار در بخش تصفیه خانه و 90 میلیارد ریال در بخش شبکه جمع آوری فاضلاب هزینه می شود.
وی طرح فاضلاب شهرک گلمان ارومیه را از جمله مهمترین طرح های اجرایی در آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه این شهرک از ابتدا سامانه فاضلاب نداشت، این سامانه طراحی و اجرا شد و در نوع خود طرحی بی نظیر به شمار می رود.
اکبری گفت: آبرسانی و جمع آوری فاضلاب در واحدهای مسکن مهر، اولویت این شرکت در شهرهای مختلف استان است و حتی در صورت اختصاص نیافتن بودجه نیز در این خصوص اقدامات لازم انجام می گیرد.
به گزارش ایرنا در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری در حوزه آب و بیش از دو سوم این جمعیت نیز در حوزه جمع آوری فاضلاب تحت پوشش این شرکت قرار دارند.
3072/8137
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.