کاظم محمدی اقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد خانوار شامل 18 هزار و 225 نفر جمعیت روستایی است که از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در استان بهره مند می شوند.
وی اضافه کرد: در هفته دولت امسال 38 طرح آبرسانی روستایی در روستاهای شهرستان های ارومیه، بوکان، تکاب، سلماس، شاهین دژ، مهاباد، نقده، میاندوآب، اشنویه، چایپاره و خوی به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: 181 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بهره برداری از این طرح ها هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در بخش دیگری با اشاره به آبرسانی سیار به 52 روستای استان گفت: در پنج ماهه امسال 9 هزار و 283 متر مکعب آب شرب سالم و بهداشتی در روستاهای استان توزیع شده است.
محمدی اقدم افزود: این میزان آب در بین 45 هزار و 283 نفر جمعیت روستایی استان توزیع شده است.
وی ادامه داد: طرح آبرسانی سیار به دلیل بروز مشکلات ناشی از کمبود آب، تعمیر تاسیسات، قطعی برق، اصلاح و توسعه شبکه و بهبود کیفیت آب اجرا شد و آب آشامیدنی روستاهای استان را تامین کرد.
وی در بخش دیگری با اشاره به توسعه کیفی به موازات توسعه کمی آب روستایی در استان نیز اضافه کرد: مطلوبیت میکروبی آب روستایی در این استان 99.3 درصد برآورد شده که نشان دهنده موفقیت در تامین آب آشامیدنی سالم برای روستاییان است.
محمدی اقدم افزود: این شاخص مطلوبیت قابل توجه که بالاتر از شاخص کشوری نیز محسوب می شود، با تلاش همه کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در نقاط مختلف به دست آمده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: 13 واحد آزمایشگاهی ثابت میکروبی، 16 واحد آزمایشگاه کنترل کیفی، 2 واحد آزمایشگاه شیمی، یک واحد آزمایشگاه ریز آلاینده معدنی، یک واحد آزمایشگاه فاضلاب و یکهزار و 56 دستگاه سامانه کلرزن گازی و مایع از جمله عوامل ارتقای شاخص های سلامت آب روستایی در آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی بیان کرد: علاوه بر آن، شاخص مطلوبیت کلر باقیمانده در آب شرب روستاهای تحت پوشش آذربایجان غربی 97.8 درصد است که در این خصوص نیز جزو رده های بالای کشوری هستیم.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 2 هزار و 839 روستا دارد که از این تعداد، 2 هزار و 200 روستا بالای 20 خانوار است و افزون بر یک میلیون و 150 هزار نفر در آنها زندگی می کنند.
افزون بر یکهزار و 800 روستای پرجمعیت در آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
8137/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.