به گزارش ایرنا محسن عمرانی روز یکشنبه در اولین کارگاه آموزشی بازآموزی یافته های نظارتی ایران «طرح بینا» در محل استانداری آذربایجان غربی افزود: بسته آموزشی «طرح بینا» نیز بر اساس فراوانی این تخلف ها تدوین شده است که امسال در سراسر کشور اجرا می شود.
وی اظهار داشت: وقتی رتبه فساد توسط سازمان بین المللی شفافیت اعلام می شود و کشورمان در بین 167 کشور رتبه 131 را به خود اختصاص می دهد، باید فکر چاره بود.
وی ادامه داد: ایران پیش از این رتبه های بهتری در مبارزه با فساد داشت اما متاسفانه رفته رفته رتبه رتبه کشورمان در لیست رتبه های فساد افزایش یافته است.
عمرانی با اشاره به اینکه تخلفات کوچک زمینه ساز فسادهای بزرگ است، عنوان کرد: بسیاری از تخلف ها با حسن نیت انجام شده است؛ به این معنی که برخی مدیران به زعم خود سعی کرده اند روند کارها را تسهیل کنند اما باید همه مر صریح قانون را اجرا کنند و تفسیر به رای نداشته باشند.
وی گفت: در حوزه عمومی اصل به عدم جواز است؛ به این معنی که اگر مدیری مردد است که خواسته اش به صورت دقیق منطبق با قوانین است، باید اصل را بر این بگذارد که نباید آن کار اجرا شود؛ اگر هم صریحا قانون را با خواسته اش تطبیق بدهد، اجازه اجرای آنرا را خواهد داشت.
به گزارش ایرنا اولین کارگاه آموزشی بازآموزی یافته های نظارتی ایران «طرح بینا» صبح یکشنبه در راستای سیاست های نظارت مستمر پیشگیرانه، هدایت گرانه و مقتدرانه دیوان محاسبات کشور ویژه روسا، مدیران مالی و ذیحسابان دستگاه های اجرایی در آذربایجان غربی برگزار شد.
در این همایش بیش از 200 مدیر، فرماندار و ذیحسابان دستگاه های اجرایی حضور داشتند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.