محمدصادق فرجی روز یکشنبه در حاشیه مسابقات جام وحدت و دوستی ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم های ملی کاراته در رده های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان برای حفظ آمادگی اردوهای منظم و زیادی برگزار می کنند و این امر نیاز این فدراسیون را برای داشتن سالنی مستقل و تخصصی بیشتر می کند.
وی بیان کرد: در راستای برطرف کردن این مشکل، مکاتبات و مذاکراتی با مسوولان وزارت ورزش و جوانان انجام و اجرایی شدن آن به بعد از بازی های آسیایی جاکارتا موکول شده است.
وی ادامه داد: تیم های ملی ایران پس از بازی های جاکارتا، المپیک جوانان 2018 آرژانتین، مسابقات جهانی اسپانیا و المپیک 2020 توکیو را پیش رو دارد و برای آماده سازی و مدال آوری ورزشکاران باید سالن تمرینی اختصاصی در اختیار داشته باشیم.
رییس فدراسیون کاراته افزود: طی 2 سال گذشته برنامه ریزی بلند مدت پنج ساله ای برای رسیدن به عنوان قهرمانی در میادین جهانی و آسیایی 2018 جاکارتا تدوین کرده ایم.
فرجی گفت: تیم ملی کاراته امروز یکشنبه برای شرکت در بازی های آسیایی جاکارتا عازم اندونزی می شود و حضور در این کارزار آسیایی آغاز راهی موفقیت آمیز برای نخستین حضور کاراته کاهای قدرتمند ایران در المپیک 2020 توکیو است.
وی اضافه کرد: نفرات اصلی اعزامی به بازی های آسیایی به دلیل جلوگیری از برخی اتفاقات از جمله آسیب دیدگی در مسابقات جام وحدت و دوستی ارومیه حضور ندارند.
وی گفت: آذربایجان غربی یکی از قطب های اصلی کاراته کشور محسوب می شود به طوری که 12 کاراته کا از این استان در عضویت تیم های ملی رده های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان حضور دارند و قهرمانان رنکینگ داری در این استان فعالیت دارند.
وی بیان کرد: هیات کاراته آذربایجان غربی در بحث آموزش و توسعه بخش همگانی و قهرمانی این رشته اقدامات چشمگیری انجام داده و میزبانی پنج دوره از رقابت های جام وحدت و دوستی نشان از تعامل این هیات با مسوولان استان است.
به گزارش ایرنا در چهاردهمین دوره رقابت‌های کاراته جام وحدت و دوستی 300 کاراته کا از کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان، بلژیک، برزیل، هلند، عراق، قزاقستان، کویت، مالزی، هند، ترکیه و آمریکا حضور دارند.
این مسابقات در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مردان و در 2 بخش کاتا و کومیته انفرادی در حال برگزاری است.
در این پیکارها تیم ملی فرانسه با هشت کاراته کا، تیم ملی عراق با 25 کاراته کا، کویت با 23 کاراته کا، تیم ملی ترکیه با 25 کاراته کا، تیم جمهوری آذربایجان با 52 کاراته کا، تیم های افغانستان و پاکستان هر کدام با 15 کاراته کا شرکت دارند.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.