خالد بایزیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره در پی گشت زنی روزانه در زیستگاه ها برای جلوگیری از تخلفات شکار و صید، یک نفر شکارچی و زنده گیر غیرمجاز سهره را دستگیر کردند.
وی بیان کرد: این شکارچی غیرمجاز با حضور در زیستگاه پرندگان چهار بال سهره را زنده گیری کرده بود که محیط بانان او را دستگیر کردند.
وی با اشاره به رهاسازی پرندگان پس از تشکیل پرونده اضافه کرد: از این شکارچی متخلف علاوه بر چهار بال سهره یک رشته دام مخصوص زنده گیری پرندگان و یک عدد قفس نیز کشف و ضبط شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت از دستگیری 23 متخلف شکار و صید طی سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: تنها در یک ماه گذشته این سومین متخلفی است که در ارتباط با زنده گیری سهره جنگلی دستگیر می شود.
وی با تاکید بر اینکه هرگونه زنده گیری پرندگان به استناد ماده 13 قانون شکار و صید تخلف به شمار می رود، افزود: با متخلفان برابر قوانین و مقررات برخورد می شود.
به گزارش ایرنا، سهره طلایی یا جنگلی پرنده ای زیبا و آوازخوان از نسل قناری می باشد که بواسطه داشتن صدایی دلنشین مورد توجه قرار داشته و بصورت غیرمجاز زنده گیری می شود.
سهره خانواده‌ای از پرندگان دانه‌ خوار و حشره ‌خوار با منقاری کوتاه، مخروطی و قوی با پرهای رنگارنگ هستند.
این پرندگان در فصل بهار و تابستان به صورت تک یا جفت و در خارج از فصل زاد و ولد (در فصل پاییز و زمستان) به صورت دسته جمعی به سر می‌برند.
نر و ماده آنها تا حدود زیادی همشکل هستند و تنها تفاوت جنس نر از ماده، تنوع و جلای بیشتر پرهایش است.
شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
7562/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.